Vad har ni för verkstad?

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
En liten nyfiken fråga om er storlek/tillgång på verkstad/garage.

Själva har vi 400kvm för en hyra under 300/månaden. I denna hyra ingår värme, el (220/380) och varm/kallvatten samt en "gård" på 400kvm.

I verkstaden har vi en lagelokal på ca 80kvm, svets, tryckluft, lackbox, fikarum, truck, kök, guldsmedja, läderverkstad och snickeri. Vi har från 4-8m i takhöjd. Vi är 3 pers som delar på verkstaden och hyran....
Den bevakas av ett bevakningsföretag som ändå kör förbi och kastar ett öga på fabriken bredvid, 2,5m höga murar med taggtråd i toppen och en stor plåtport som är knivskarp, så om man försöker hoppa upp och ta tag i överkanten så hamnar fingrarna på insidan av porten. Hela stället är larmat.

Från verkstaden tar det ca 5 min till Malmö centrum, allså är den centralt belaggd. :tummenupp :tummenupp

Det där lät som min drömm.
Ett normalt bil garage i bostadsrätts förening.

Önskar man hade samma tillgångar!

Har mitt garage med hojlyft,svetts och tryckluft. Sedan ett litet mindre rum där alla verktyg förvaras, allting prydligt upphängt och sorterat! Måste faktiskt säga att jag är rätt så stolt över mitt tillhåll.

Sedan följde det med en villa till garaget? Försöker fortfarande klura ut hur den fungerar...

Beläget 7mil utanför Linköping (45min).

ChaosX skrev:
En liten nyfiken fråga om er storlek/tillgång på verkstad/garage.

Själva har vi 400kvm för en hyra under 300/månaden. I denna hyra ingår värme, el (220/380) och varm/kallvatten samt en "gård" på 400kvm.

I verkstaden har vi en lagelokal på ca 80kvm, svets, tryckluft, lackbox, fikarum, truck, kök, guldsmedja, läderverkstad och snickeri. Vi har från 4-8m i takhöjd. Vi är 3 pers som delar på verkstaden och hyran....
Den bevakas av ett bevakningsföretag som ändå kör förbi och kastar ett öga på fabriken bredvid, 2,5m höga murar med taggtråd i toppen och en stor plåtport som är knivskarp, så om man försöker hoppa upp och ta tag i överkanten så hamnar fingrarna på insidan av porten. Hela stället är larmat.

Från verkstaden tar det ca 5 min till Malmö centrum, allså är den centralt belaggd. :tummenupp :tummenupp
Ööö, 300kr / mån???
Jag antar att du menar 3000.
Annars går stackarn minus, värmen + el kostar ju mer än 300kr. :confused:
Men om det e 300, herre jävlar vilken deal.

Wolfskin skrev:
Ööö, 300kr / mån???
Jag antar att du menar 3000.
Annars går stackarn minus, värmen + el kostar ju mer än 300kr. :confused:
Men om det e 300, herre jävlar vilken deal.

Nope.. Det är 300... Eller rättare sagt, en bit under 300/månaden. Vill inte säga exakt...

Denna verkstad är K-märkt och företaget som äger byggnaden är glada att vi har verkstad där. Då slipper dom sköta stället. Vi sköter det.
Iofs så skickar dom dit målare och elektriker för elservice och yttre underhåll....
Sist dom var där fick vi uppsatt 12 nya lysrör med nydragen kabel och allt som behövdes. Vi bara sa vilken höjd vi ville ha dem på...

ChaosX skrev:
Nope.. Det är 300... Eller rättare sagt, en bit under 300/månaden. Vill inte säga exakt...

Denna verkstad är K-märkt och företaget som äger byggnaden är glada att vi har verkstad där. Då slipper dom sköta stället. Vi sköter det.
Iofs så skickar dom dit målare och elektriker för elservice och yttre underhåll....
Sist dom var där fick vi uppsatt 12 nya lysrör med nydragen kabel och allt som behövdes. Vi bara sa vilken höjd vi ville ha dem på...
Det var inte dåligt det! Måste säga att du hittat ett av guldkornen ;)

Gratis!
Gratis ljus! Men ingen knapp.
Ingen värme!
Högt i tak!
Nära hem!

Asfaltsplätten utanför mitt radhuskök, suger ordentligt.
Inget vintermysmeck där inte.

Japp... Det är det verkligen. Det kommer man inte till att göra sig av med i första taget.
Enda orosmolnet är väl om kommunen får för sig att riva det trots det är K-märkt... Kommunen skiter i oss motorfolk och vill dom så "försvinner" säkert "K-märkningen" i hanteringen.

Jag och några kompisar har letat efter liknande lokaler till ett överkomligt pris men komunen ska alltid ha helt fåniga siffror för något som annars står tomt.

Vore det inte bättre att hyra ut det till folk som verkligen behöver det istället för att låta det stå tomt och få betala underhåll så att byggnaden visar en neggativ budget?

ChaosX: Hoppas du själv förstår vilken guldgruva du sitter på..

Hemma i mna trackter finns inga garage att hyra alls..
Dok finns det lite större lokaler, men då är priset från 4500kr/mån+el..

Så nu snyltar man på farsans garage.. Betalar, näe.. Men det är en del gnäll.. :rolleyes:

/Lännström

Hela vårat garage är mitt bara mitt:D Har det mästa svets tryckluft alla verktyg och en massa reservdelar så som bultar slangklämmor m.m.
Dock skit dåligt ljuse och ingen isolering men det ska fixas.

Släng gärna upp några bilder på erat garage så man kan:drool

Iceman1975 skrev:
ChaosX: Hoppas du själv förstår vilken guldgruva du sitter på..

Hemma i mna trackter finns inga garage att hyra alls..
Dok finns det lite större lokaler, men då är priset från 4500kr/mån+el..

Så nu snyltar man på farsans garage.. Betalar, näe.. Men det är en del gnäll.. :rolleyes:

/Lännström

Jodå, vi vet vilken guldgruva det är! :tungan
Jag vet oxå hur svårt det kan vara med garageplatser och verkstadsplatser! :)

Jag har 380 kvadratmeter bussgarage som jag har spritt ut mina grejor i.
Bara 50 meters promenad hemifrån.
Fullkittad verkstad med allt du kan tänk dig. Nja ingen däcksutrustning, men det finns ju gummimakare för det.

Kostnad.... Nä ingen faktiskt! :tummenupp

Skruvar i källarn på mitt miniatyrhus.
Har ca 1,5*3m att röra mig på.
Men jag ska väl vara nöjd som får vara under tak iaf.

Du, det är 61 mil till Stockholm från Malmö, alltså kan din verkstad inte vara speciellt centralt belägen ;)

ChaosX skrev:

Ingen egen verkstad... ska jag mecka får jag slåss med ett x antal kartmotorer, en jättestor Yamaha-kart, diverse regndäck, däck och verktyg. Trång som fan men det går...

pvcraketen skrev:
Du, det är 61 mil till Stockholm från Malmö, alltså kan din verkstad inte vara speciellt centralt belägen ;)

Om man ser till placeringen till kontinenten och inte mellan Norge, Norrland och Finland så är den centralt ju!!! :D

Eftersom jag inte har hoj än så kanske jag inte får svara... ;)

Iaf så har vi en polare i vårt garage som har en CBR600RR 03:a så jag kan kanske ändå skriva. :confused:

Vi har iaf varmluftsgarage, svets, tryckluft och plats för tre bilar, eller rättare sagt bara två nu efter att polaren byggt ett litet mekrum till sin hoj.

Betalar 2070:- för hela alltet med telefon, WC, svets och tryckluft. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage