Vad har ni för kläder under racing-skinnstället på våren/hösten?

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)

Har ett perforerat race-skinnställ som är j-vligt kallt att åka med under tidig vår & sen höst. P g a platsbrist så kan ju inte klämma in så mycket under stället. Så min fråga är som rubriken lyder.

Nu har jag aldrig provat detta själv. (min första säsong med hoj ska börja i sommar) :) men i den cykelaffär jag jobbade i innan sålde vi craft-underställ med windstopper på framsidan. En sådan underställströja och ett par underställsbyxor borde vara perfekt under, och sitter ju tight på kroppen och är tunna. Jag har ett "vanligt" skinnställ, och innbillar mig att även det blir kallt på våren/hösten.

skoteroverall

Har ett perforerat race-skinnställ som är j-vligt kallt att åka med under tidig vår & sen höst. P g a platsbrist så kan ju inte klämma in så mycket under stället. Så min fråga är som rubriken lyder.

kör en skoteroverall över så blir det varmt och skönt. kanske inte jättesexigt men varmt.

Jag brukar dra på mig ett underställ, gör att man glider i stället lättare med :D
Är iaf ett helt vanligt 2-delat craft underställ, funkar suveränt och man fryser inte alls faktiskt :)

lerqa, johanhedberg130 och SE tack o bock för Era svar!

Nu har jag inhandlat ett 2-delat underställ från Revít på Lillemans i Lund. Understället har Windstopper på framsidan och priset var 590:-/del.
Får testa det till helgen o rapportera om det var okej:)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti