Vad har jag missat!? DVI-I knas

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Joda, nya datorn ska det spelas på. Tänkte spela på tvn (Sharp Aquos 46"). Hittar tvn i datorn, kan ändra upplösning på den mm.

Men det blir ingen bild på tvn. Ska man fortf. behöva ändra PAL inställningar osv?!

Med andra grafikkort har sånt här bara fungerat direkt.

Har ett Gainward GeForce GT 240 i Windows 7.

Gammal guubkewk oxå! Nu samlar sig problemen på hög. Inte nog med att grafiken inte fungerar, nu har även kontakten med DNS-servern lagt av. Dock bara på EN dator. Iphone och min bärbara fungerar. På den stationära så kan jag tanka med Utorrent, men inte surfa något med en browser. Har försökt att peta in en fast DNS men då klagara bara datorn på att det är en otillåten adress. Är ju föffan en HELT JÄVLA VANLIG IP-ADRESS :mad:

Man kanske borde jobba på Renhållningsverket för jag har bara med skit o göra :(

Last edited:
På min Samsung-TV lär jag säga åt den att välja PC-input för att det ska bli bild och säga åt grafiken i datorn att klona bilden med tevens upplösning.

körde du dvi på gamla datorn eller vga?

Tänkte om du missat att ändra tvn till digital bild

Ja, det konstiga är att jag gjrode PRECIS likadant innan. Samma tv, kabel och utgång. Nu har jag dock OS men det är ju rätt så likt. Ska prova att byta ut drivisarna och hoppas på att det kan lösa lite av det onda.

Alla alternativ som dyker upp bland "egenskaperna" borde väl fungera? :va

På min Samsung-TV lär jag säga åt den att välja PC-input för att det ska bli bild och säga åt grafiken i datorn att klona bilden med tevens upplösning.

Jag kan oxå välja att klona, hjälper tyvärr inte alls :(

körde du dvi på gamla datorn eller vga?

Tänkte om du missat att ändra tvn till digital bild

Tvn har fungerat med samma kabel ut/ingång förut.

När du säger att det inte blir någon bild på tvn står det no signal då eller är det bara svart. Är det bara svart så får du ju fram en signal till tvn.

Du är inte out of range annars? Typ råkat ställa in för hög hz eller upplösning?

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna