Vad har jag för framgafflar, Gasgas ec 250 -02?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hej snälla kan ni hjälpa mig så fort som möjligt, ska fixa enduron i helgen men måste beställa packboxar till den. Vet dock inte vad jag har för framgafflar då jag inte fått nån instruktionsbok till den. Finns tre alternativ WP, Öhlins eller Marzocchi. Tror inte det är Öhlins då dom är rätt bra på att märka sina grejer. Ser mest ut som en WP om man kollar Jofrabs sprängskiss. Dock kan ja se fel!

Skickar med en bild om det skulle hjälpa något.

Tacksam för all hjälp!

Bifogat

• foton 1182.JPG
    foton 1182.JPG
    210.7 KB · Visningar: 151
Jupp det stämmer....

Rent generellt så har crossvarienten WP, enduron Marzocchi och sen kunde man betala extra för Öhlins.

AH okej! Det ska jag komma ihåg. Tack för hjälpen! Nu är packboxar beställda och till helgen ska moppen fixas! :tummenupp

AH okej! Det ska jag komma ihåg. Tack för hjälpen! Nu är packboxar beställda och till helgen ska moppen fixas! :tummenupp

Ta det lugnt och metodiskt och tänk på att många av delarna i gaffeln är möjliga att montera fel så var nog med vilket håll de sitter när du monterar isär. När du sedan monterar ihop bottenventilen så dra den för guds skull inte för hårt, demontera med mutterknackare är ok men återmontera med känsla...

Ta det lugnt och metodiskt och tänk på att många av delarna i gaffeln är möjliga att montera fel så var nog med vilket håll de sitter när du monterar isär. När du sedan monterar ihop bottenventilen så dra den för guds skull inte för hårt, demontera med mutterknackare är ok men återmontera med känsla...

Jag kommer absolut inte göra detta själv. Jag har aldrig mekat med enduro innan så jag har bett om hjälp till helgen. Vill göra allt själv men behöver någon som kan visa och lära mig. :) Är massa som ska göras så det blir ett mini-renoveringsprojekt :D Men har iaf alla grejer som ska bytas, ska bara köpa alla oljor till. :tummenupp

Jag kommer absolut inte göra detta själv. Jag har aldrig mekat med enduro innan så jag har bett om hjälp till helgen. Vill göra allt själv men behöver någon som kan visa och lära mig. :) Är massa som ska göras så det blir ett mini-renoveringsprojekt :D Men har iaf alla grejer som ska bytas, ska bara köpa alla oljor till. :tummenupp

Biltemas gaffelolja 5w passar utmärkt i den gaffeln.

Lite mer hjälp snälla ni!

Nu har jag stött på ett problem till, verkar aldrig ta slut. :rolleyes:

Packboxarna som jag beställde är slut hos jofrab och kommer inte förräns i slutet av maj. Hade hemskt gärna velat fixat moppen innan sommaren är slut. Vet ni någonstans där man kan beställa packboxar till dom framgafflarna förutom från jofrab? Finns det "kopior" man kan få tag på?

Hoppas ni har lust att ge mig lite fler svar, dålig på sånt här. Men lär mig hela tiden. :tummenupp

Nu har jag stött på ett problem till, verkar aldrig ta slut. :rolleyes:

Packboxarna som jag beställde är slut hos jofrab och kommer inte förräns i slutet av maj. Hade hemskt gärna velat fixat moppen innan sommaren är slut. Vet ni någonstans där man kan beställa packboxar till dom framgafflarna förutom från jofrab? Finns det "kopior" man kan få tag på?

Hoppas ni har lust att ge mig lite fler svar, dålig på sånt här. Men lär mig hela tiden. :tummenupp

Ring Charlie på KevaMotor i Hässleholm. De är gudar på GasGas och har mycket på hyllan. Annars heter gaffeln Marzocchi Shiver 45 så där finns pboxar i mängder om du googlar.

Ring Charlie på KevaMotor i Hässleholm. De är gudar på GasGas och har mycket på hyllan. Annars heter gaffeln Marzocchi Shiver 45 så där finns pboxar i mängder om du googlar.

Tack, igen!! :D :krama

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!