Vad har du i ditt skåp på jobbet?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Idag, efter nästan 2 ½ år på jobbet, blev jag betrodd med ett eget skåp i omklädningsrummet. Jag hade inte ens bett om det.

Min arbetsgivare är bäst! :banana

Jag blev förstås jätteglad och tänkte ägna mina två kommande lediga dagar åt att fylla skåpet proppfullt. Volymen ska utnyttjas maximalt. Det är iofs inte så svårt för det är ganska litet och mina kopiösa mängder arbetskläder tar stor plats.

Därför undrar jag nu lite om andras skåp på jobbet. Hur stort skåp har du? Hur lång tid tog det att få skåpet? Och vad har du där i?

Edit: En fråga till. Vad har du utanpå skåpet?

Last edited:
Hade bara en hylla i ett större materialskåp på mitt jobb (har iofs kvar det, men inte jobbat där på ett år eller så) och där låg det några slitz-tidningar, några ipren, nån gammal matlåda, 4-5 olika pizza-menyer samt nån kinarestaurang-meny, ett anteckningsblock med alla viktiga telefonnummer och tank-koder till alla bilarnas tank-kort, några pennor, ett par handskar och sedan nån gammal tomflaska och en nyckel till tvätthallen.
Har inte rensat upp där än, vet inte ens om det ser likadant ut men nån gång kanske jag börjar jobba där igen så det fick ligga kvar tänkte jag sista dagen på jobbet :D

anja skrev:
2298801 Idag, efter nästan 2 ½ år på jobbet, blev jag betrodd med ett eget skåp i omklädningsrummet. Jag hade inte ens bett om det.

Min arbetsgivare är bäst! :banana

Jag blev förstås jätteglad och tänkte ägna mina två kommande lediga dagar åt att fylla skåpet proppfullt. Volymen ska utnyttjas maximalt. Det är iofs inte så svårt för det är ganska litet och mina kopiösa mängder arbetskläder tar stor plats.

Därför undrar jag nu lite om andras skåp på jobbet. Hur stort skåp har du? Hur lång tid tog det att få skåpet? Och vad har du där i?

Måste tömma mitt skåp efter varje kontrakt, men innan jag åkte hem hade jag 3 overaller (2 vita, en blå), 2 par arbetsskor (1 vita, 1 svarta) 1 par hörselkåpor, 1 hajnyckel, ett gäng mejslar,, 1 polygrip, 1 maglite, ett par o-ringssatser, slitna lager, diverse rörkopplingar, diverse manualer, lösbladssystem, 1 impeller och 1 centrifugalkoppling till en separator + lite andra braohagrejer. Fick skåpet direkt när jag började, har inte måtten i huvudet men det är väl omklädningsrumsstandard. Ca 190x40x50cm

Thermal skrev:
2298825 ett par o-ringssatser, slitna lager, diverse rörkopplingar, diverse manualer, lösbladssystem, 1 impeller och 1 centrifugalkoppling till en separator + lite andra braohagrejer.

Thermal, det där är en sjukdom....du behöver vård killen :hihi

IKNA: I skåpet jag hade på Bilia låg det en handduk. That´s it.

Edit: Ibland hängde jag in lite svettiga och smutsiga kläder också.

Last edited:
Thermal skrev:
2298858 Inte då, rutin kallas det. Jag gillar att ha mitt egna lilla förråd, bra att ha när det jävlas o man behöver nåt snabbt. :gnissla

Maskinare är ju lite såna, men telemicklarna är fan snäppet värre
HELVETE vad prylar de hade i skåpen, hade ju kunnat bygga 8 radar bara av det som fanns i ena skåpet :hihi

Får snart skåp på T2 i Skövde. Där ska jag förvara precis det jag ska förvara enligt befälet, snyggt och prydligt. Annars blir det säkert en massa extra helgtjänster och annat mys.. uhh

edit: jag ska ha en bild på KalleNorton på insidan, han är min idol!

Biifer skrev:
2298869 Får snart skåp på T2 i Skövde. Där ska jag förvara precis det jag ska förvara enligt befälet, snyggt och prydligt. Annars blir det säkert en massa extra helgtjänster och annat mys.. uhh

GLADA strumpor!

Kapten Blåskägg skrev:
2298866 Maskinare är ju lite såna, men telemicklarna är fan snäppet värre
HELVETE vad prylar de hade i skåpen, hade ju kunnat bygga 8 radar bara av det som fanns i ena skåpet :hihi

Jo det stämmer, vi som jobbar på riktigt ombord verkar ha nån svårartad sammlarmani. Trikarna allra värst. :hihi

Anja: Vad planerar du att ha i skåpet utöver arbetskläderna? Lite nyfiken blir man ju nu.

Edit: Utanpå har jag ett post-it block där jag eller nån av mina killar skriver ner saker som behövs. Antingen för att användas på en gång eller för att läggas i skåpet för mellanlagring.

Last edited:
anja skrev:
2298859 Vilket intetsägande och givande svar! :va

Det är ju sant :)

Nej förressten!
Jag klippte upp ett hänglås som hängt och lurat i 8år till det lilla övre skåpet i fredags när vi semesterstädade och hittade...*trumvirvel*...en plastpåse från typ sent 80-tal :mad: Inte ens en gammal fibban kunde skåpet bjuda på!

Thermal skrev:
2298875 Jo det stämmer, vi som jobbar på riktigt ombord verkar ha nån svårartad sammlarmani. Trikarna allra värst. :hihi

Anja: Vad planerar du att ha i skåpet utöver arbetskläderna? Lite nyfiken blir man ju nu.

Skåpet är ju väldigt litet, som sagt.

* Arbetskläderna som bor där ett stycke arbetsklänning (den andra har jag ju på mig, eller så är den i tvätten), två par byxor, ett par mjukisbyxor för mycket kalla vinterdagar samt en bussarong.
*Plats ska såklart reserveras för handväskan och dom kläder jag hade på mig när jag kom till jobbet. (Det har hänt att jag har glömt jeansen på jobbet en gång)
* Spillde sill-spad på foten häromdan. Extra strumpor är bra att ha.
* Sen har jag ju ovanan att duscha på jobbet. Brukar för det mesta ha gymväskan med mig när det händer, men det vore ju inte fel att ha lite duschgrejer i skåpet (minus handduk förstås)
* Skåpet måste förstås prydas invändigt och utvändigt med lite bilder. RR-bilder! Nakenbilder! :va Kattbilder!

Måste komma på lite bisarra grejer som man normalt inte har i jobbskåp också. Det blir roligare så.

Du var sån där syrra va Anja?
Då har vi kanske likadana vita snygga kläder i skåpet? + ett överfallslarm, lite snus och annat bra å ha.

MatteKholm skrev:
2298888 Du var sån där syrra va Anja?
Då har vi kanske likadana vita snygga kläder i skåpet? + ett överfallslarm, lite snus och annat bra å ha.

Nä, jag är syrra om 20 poäng. Nu är jag undersköterska. Överfallslarm behöver man inte på mitt jobb. Vi kan springa ifrån våra boende.

Skrivbord, dator, kollegan Susanna och en MASSA jävla papper. Pfjaa.. :va det var väl allt... :)

Last edited:
Har två skåp, fick dem när jag började. I det ena har jag arbetskläder, diverse handskar som jag råkat få med mig upp från verkstaden och lite annat skräp, försäkringspapper, info från facket och sånt.
I det andra har jag det jag hade på mig till jobbet så det skåpet är alltid tomt när jag går...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti