Vad har du för bredband?

1. 8/1
2. 399:-/mån
3. Bredbandsbolaget
4. Nej. Deras kundtjänst är en katastrof, samt att de inte ens kommer i närheten av den hastighet de är så kåta att göra reklam för.

1. ADSL 8 Mbps ned / 1 Mbps upp
2. Minns inte exakt, strax under 400:-/mån
3. Bostream
4. Nja. Tiden från det att dom började göra reklam och jag bokade tills det att dom kopplat upp mitt Scream-abonemang tog 7 månader (!). Deras kundtjänst är rätt kass och deras reklam ljuger (24 Mbps my ass, endast någon promille av Sveriges befolkning som kan få det). Men det är det bästa jag kan få för tillfället och kvaliteten på uppkopplingen är trots allt bra, låga ping-tider och ganska bra fart (nedströms).

Goodstuff skrev:
Modem rulez! *smajlizar*
Jepp, så är det. Särskilt 52.0 kbit/s :gnissla

Är det någon som har radiolänk eller likvärdigt och kan berätta hur det funkar, kostar, vem som levererar osv?

1. 10 Mbit LAN, DHCP med lång släpptid (i praktiken fast IP)
2. Gratis!!!
3. Tele2
4. Jovars! Snabbt, billigt (no shit) och knappt några avbrott (2 korta på 3 år).

Bingo skrev:
Jepp, så är det. Särskilt 52.0 kbit/s :gnissla

Är det någon som har radiolänk eller likvärdigt och kan berätta hur det funkar, kostar, vem som levererar osv?
När ja bodde på landet så hade vi Parabol internet via Sirius, vet dock inte vilket bolag det va... men vi fick det aldrig att funka :p

Nu sitter jag på 0,5 bostream men snart 26mbit :)

har just nu Spray ADSL 0,5Mbit. Har funkat bra, men vill ha värre :)

snart får jag Bostream 10/1, ser fram emor det :):):)

BBB kundsupport ljuger! Jag blir sagt olika varje gång jag ringer om uppdatering ang varför mitt internet legat nere sen i Måndags. Visst, en switch ska bytas / har bytts ut(jag vet inte vad som gjorts då de sagt olika var gång jag ringt).

BBB är bra när det fungerar. Annars är det SKIT.

Anledningen till att mitt internet hemma inte fungerar är för att blixten slog ner i min lägenhet i måndags förra veckan.

12/9 Mbit
BBB
399:-/mån

Tycker kundtjänsten är bra, lätt att komma fram, de pejlar snabbt in att man är ganska väl insatt i det här med datorer (inte som telias barnsäkra support: Högerklicka, du vet med den andra knappen, så kommer en meny upp förstår du så...osv)

Det enda negativa är att jag inte kan få full spätta pga för dålig signal (har rätt långt till stationen). Modemet brukar växla ner till 6/6Mbit för att jag ska få en stabil uppkoppling. Det går att åtgärda med att starta om modemet, då börjar den på högsta "profilen", med den negativa egenskapen att det blir små avbrott lite då och då pga instabilitet, för att när den tycker det blir för mycket växla ner till en lägre profil. De här små avbrotten kan vara j---ligt irriterande varför jag för tillfället nöjer mig med en stabil 6/6Mbit-lina.

När jag startat om modemet får jag ca 11/8Mbit vilket stämmer rätt väl överens med vad de lovar. Man har ju alltid en 5-8% förlust jämfört med vad som kan levereras plus lite annat spill.

1. Kabel 2Mbit.
2. 395:-/mån
3. Comhem
4. Hade lite strul i början, men sedan fick de ordning på grejorna, och nu har det funkat finfint ett bra tag. Dessutom har Comhem en trevlig kundtjänst! Har dock beställt 8/1 från Universal då det är det snabbaste som finns att tillgå i denna U-stad.

1. Fiber 100Mbit
2. 180:- / månad
3. UmeAccess (AC-Net)
4. Fungerar bra. Är dock lite kräsen och tycker det borde fungera bättre (ibland lite ostabila svarstider). Men man får väl vara glad, då jag bor i liten by på landet, där det egentligen borde vara omöjligt att ha bredband..

1. 10Mbit/10Mbit
2. 315:-
3. BBB
4. Har haft ett avbrott på några dagar för att blixten slog ner. Haft nått problem med att komma åt mina mejl. Annars mycket nöjd.

Jag har Bostream Xstream (2,5 Mbit/0,8 Mbit) för närvarande och det funkar klockrent. Förutom första halvåret när det var helt nytt (2000 nån gång) så har det aldrig strulat. Kopplades in väldigt snabbt efter att jag flyttat också. 399 pix i månaden. Skall dock byta till BBB ADSL 10/1 i september då de bjussade på anslutningsavgiften på 1995:- och priset i övrigt är samma som för mitt nuvarande. Ska då även skaffa ip-telefoni och säga upp Telia helt o hållet.

BBB...

320 kr i månaden/10mbit.

Tycker dock att det är en aningen segt ibland... :)

Bostream ADSL, 0,5Mbps ner, upp vet jag inte, 298:-/mån. Nöjd? Nja, där vi bodde förut var det inte driftavbrott en enda gång på över ett halvår men där vi bor nu har det varit knas 3 ggr på 4 veckor :-(

1. Kabel 1Mbit.
2. Ingen aning...
3. Comhem
4. Sen de separerade ifrån Telia är jag väldigt nöjd. Inga större problem.

1. Fiber 2/2 (ska uppgraderas under hösten till 10/10)
2. 270:-/mån
3. BBB
4. Funkar klockrent.. körde gratis dom första 4 månaderna :yoparty
men sen trilla samvetet in och jag skaffade det lagligt.
(inte så skoj om man skulle bli påkommen)

1. ADSL 2/0.4 (uppgradering till 8/0.8 snart)
2. 419:-/mån
3. Telia, finns inte så mycket annat att välja på här

1. 10Mbit
2. 315 kr/mån (p g a att man inte skaffat autogiro, annars 295 kr.)
3. BBB
4. Går bra trots mkt gammal och trött dator (450MHz)

OT. Har fått generöst erbjudande om att uppgradera till 100Mbit, då man sänker månadsavgiften med 300 kr/mån. :tummenupp
Den hamnar då istället på 530 kr/mån. :skrämd

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...