Vad håller ni på med?

• Thread starter Thread starter Skorpan
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Skorpan

Guest
Varrenda en tråd är sönderspammad med saker som inte hör till i tråden :huvet och starta totalt jävla meningslösa trådar som: Intresseklubben antecknar tråden... ,Lunch-dags.... ,Partytråden 2005 party Party är jag FETT TRÖTT PÅ NU!!!
Det finns en spamtråd-ANVÄND DEN!!! ,det finns en fikatråd-ANVÄND DEN!!! ,det finns en supa (party)tråd-ANVÄND DEN!!!.........mm....
Varför i hela friden starta en helt ny tråd som "Intresseklubben antecknar tråden..." eller "Partytråden 2005 party Party"? Är det bara för att det är kul och starta en helt ny tråd eller vad? :va Så som ni håller på så har vi snart massa trådjävlar från skosnöretråden till oändlighet vilket bara är JOBBIGT i längden. Att driva med nån en enstaka gång säger jag inget om men hela tiden.....börjar bli jobbigt nu :huvet ,det vore jävligt kul och läsa nåt matnyttigt oxå nån gång.
Folk tröttnar,försvinner och det liknar en jävla lekstuga här bara.

Citat av någon som jag saknar här: "försöka få lite rätsida på saker och ting. När något ska organiseras här på Gbg delen så tenderar det att blir väldigt rörigt och tillsist så är det bara en enda röra av spam, idéer och olika viljor. Sitter man inte här hela dagarna och håller kolla på varenda inlägg så är det helt omöjligt att få ut någon vettig information tillsist utan att läsa igenom 15 sidor skitsnack."
kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp :bow

SKÄRP ER NU FÖR FAN!!!
:mad: :huvet :mad:

Last edited:
:corn
Det finns en offknapp på datorburken den är bra att ha tycker jag.

:corn

Last edited:
Kjam?

Tycker du att det blir för jobbigt ta upp det med Mark eller fråga Swedie om att bli MOD för Göteborg för att rätta till den här delen av SH.

Jag har inga problem med att trådar skapas. Folk skriver ju tydligen i dom och det tyder inte jag att folk flyr stället?

Last edited:
Jag är inte lika upprörd över detta som Skorpan men till viss del har han rätt. Finns det en tråd för det man vill skriva så använd den. Inget fel på spamtråden eller partytråden. :fakta

De som skapar en egen tråd gör det ju oftast för att de vill få lite extra uppmärksamhet. Dock har ju meningslösa trådar en tendens att försvinna efter ett tag.

Enda nackdelen som jag ser det är just det som skorpan skrev; Det blir ibland svårt att veta vad som skrivs var om man letar efter nåt speciellt.

Annars är det mest kul...

Hej där Skorpan!

Förstår ditt problem, håller med till viss del. Men inte till en annan del.

Onödiga trådar kan man ju helt enkelt strunta i att läsa. Står det Spamtråden, party party, eller Intresseklubben antecknar och man inte är det minsta intresserad så är det ju bara att skita i att gå in där. Sen måste man inte läsa hela tråden heller. Ännu mindre prenumera på den. Nu tror jag inte att du lusläser dom här trådarna heller, men att bara se rubriken i Göteborgsdelan kan väl inte vara så jobbigt?

Det har pratats om att det är svårtläst om man inte "bor" här. det kan jag oxå hålla med om. Detta har vi/jag tyvärr bara hittat två lösningar på. Ingen är helt och hållet bra. Men kanske bättre än nuläget!?

om vi tar fikatråden som ex.

1. Man redigerar första inlägget i tråden så att den alltid är up to date. Detta kräver dock en del av själva trådskaparen som behöver läsa, editera o sen läsa och editera igen. Ändra datum och kanske skriva listor till förbannelser.

2. Man startar en ny tråd varje vecka. Tex. Fikatråden v.9 goes wild på Fröken olsson. Då blir den nog inte så lång och de är förmodligen lättare för en "inte så flitig"-sh-surfare att hänga med på vad som är på gång.

Har du själv några konstuktiva ideer och förslag på hur det hela kan förbättras?
Hur vill du att gbg-delen ska se ut? - bara hojsnack?
Ska användare som inte respekterar dina synpunkter varnas få sina inlägg borttagna, mm?

Jag har hittils försökt att redigera så absolut lite som möjligt.
Vid några enstaka tillfällen har nån/några bett mig rensa i vissa trådar och då har jag lyssnat till detta. För att alla ska trivas vore det bra om fler kom med bra förslag!

Eller är majoriteten nöjd som det är?

Kanske löser sig allt när sommarvärmen sköljer över våra skinnställ. När ölen öppnas på kvällen och den grillade korven ska ätas upp.

Över och ut, Mark

Last edited:
Appropå fikatråden tyckte jag om förslaget om ny fikatråd varje vecka... och du som MOD låser de gamla fikatrådarna när de är klara.
Tips på namn på fikatråden:

Fika Fröken Olsson v. 9 2/3 kl 18.00

När fikat sen är klart stängs tråden och den åker ner och spam slipps. Den som då
skapat tråden ser till att första inlägget innehåller de som vill hänga på.

sharpedge skrev:
Appropå fikatråden tyckte jag om förslaget om ny fikatråd varje vecka... och du som MOD låser de gamla fikatrådarna när de är klara.
Tips på namn på fikatråden:

Fika Fröken Olsson v. 9 2/3 kl 18.00

När fikat sen är klart stängs tråden och den åker ner och spam slipps. Den som då
skapat tråden ser till att första inlägget innehåller de som vill hänga på.
:tummenupp

Låter vettigt!

sharpedge skrev:
Kjam?

Tycker du att det blir för jobbigt ta upp det med Mark eller fråga Swedie om att bli MOD för Göteborg för att rätta till den här delen av SH.

Jag har inga problem med att trådar skapas. Folk skriver ju tydligen i dom och det tyder inte jag att folk flyr stället?
Tycker du att det ska gå så långt som att ta upp det med swedie? :kocko
Om folk hade någorlunda vett i skallen så skulle det inte vara som det är nu,du är med bland dom :finger

Varför postar inte mookie för längre tror du,just det - fundera på det du

Coola Ola skrev:
Jag är inte lika upprörd över detta som Skorpan men till viss del har han rätt. Finns det en tråd för det man vill skriva så använd den. Inget fel på spamtråden eller partytråden. :fakta

De som skapar en egen tråd gör det ju oftast för att de vill få lite extra uppmärksamhet. Dock har ju meningslösa trådar en tendens att försvinna efter ett tag.
Gränsen går vid att man skriver om allt annat som INTE tillhör tråden vilket blir jobbigt till slut....
HÅLL ER TILL ÄMNET TACK

Mark skrev:
Har du själv några konstuktiva ideer och förslag på hur det hela kan förbättras?
Hur vill du att gbg-delen ska se ut? - bara hojsnack?
Ska användare som inte respekterar dina synpunkter varnas få sina inlägg borttagna, mm?

Jag har hittils försökt att redigera så absolut lite som möjligt.
Jävligt tråkigt att det ska behöva gå så långt men
1. Ta bort inlägg som inte har med ämnet att göra tills vidare (tills folk fattar och det blir bättre)
2. Inte bara hojsnack men som sagt så blir det jävligt jobbigt i längden när man är förvirrad av allt spam som inte hör till. Ser man en tråd som verkar intressant så ta mej fan är det spam och tråden spårar ur och till slut kan man inte läsa ETT JÄVLA SKIT och det är det som jag har tröttnat på. Vill ni spamma så visst,gör det men gör det på rätt ställe så vi andra som inte vill se det slipper
3. Du som är moderator - TA DITT ANSVAR NU OCH VISA HÄNSYN TILL ALLA SOM VILL LÄSA

Jag kan hålla med om det skorpan skriver till viss del.

Jag ser hellre att det är mer renodlat sporthojsnack här, får nog säga att det var lite bättre förr på den fronten

Det liknar mer o mer Lunarstorm o vad dom nu heter, så kan vi inte försöka hålla oss till trådarna som är upplagda.

Tack för en bra sida!

Tolf

Skorpan skrev:
Tycker du att det ska gå så långt som att ta upp det med swedie? :kocko
Om folk hade någorlunda vett i skallen så skulle det inte vara som det är nu,du är med bland dom :finger

Varför postar inte mookie för längre tror du,just det - fundera på det du

Jag sa inte att vi skulle ta upp det med Swedie, jag menade att eftersom du verkar ha så många bra idéer för denna del av forumet så tycker jag att du kan ansöka om att få bli MOD här :tummenupp

Jag tycker jag håller mig till ämnena för det mesta och inte spammar i onödan. Gillar du inte min tråd "Intresseklubben antecknar" TITTA INTE I DEN DÅ?

Sen ska du inte anklaga mig för spam när du har varit en lika god kålsupare ;) Jag är inte här för att bråka med de folk jag lärt känna via SH och du är en av dom :jäs så jag lämnar denna diskussionen.

Jag tänker inte spekulera i varför Mookie inte skriver här längre.

Skorpan skrev:
Jävligt tråkigt att det ska behöva gå så långt men
1. Ta bort inlägg som inte har med ämnet att göra tills vidare (tills folk fattar och det blir bättre)
2. Inte bara hojsnack men som sagt så blir det jävligt jobbigt i längden när man är förvirrad av allt spam som inte hör till. Ser man en tråd som verkar intressant så ta mej fan är det spam och tråden spårar ur och till slut kan man inte läsa ETT JÄVLA SKIT och det är det som jag har tröttnat på. Vill ni spamma så visst,gör det men gör det på rätt ställe så vi andra som inte vill se det slipper
3. Du som är moderator - TA DITT ANSVAR NU OCH VISA HÄNSYN TILL ALLA SOM VILL LÄSA

Eftersom det inte är ”spamförbud” nån annastans på forumet är det nog inte rätt att ha det här heller.
Att avgöra vad som är spam i en ”halvseriös” tråd är inte heller plätt lätt.

Mitt förslag är därför att i en seriös tråd tydligt markara ”Spam undanbedes vänligt men bestämt”.
Då är det heller ingen som ifrågasätter borttagna meddelanden. Då kan jag som moderator vara benhård och bara acceptera inlägg som är relevanta till trådrubriken. Skulle jag missa inlägg är det lätt för andra att pm:a länken till inlägget som ska bort och jag tar bort det på 3 knapptryck.

Ja, jag försöker ta ansvar här, men alla ska ju inte anpassa sig efter dig och dina åsikter. Därför är det ju kanon att vi alla får vädra våra åskiter. Ser fram att se hur majoriteten vill ha det. Dessvärre har vi kanske redan tappat en del det-är-för-mycket-spam-röster för dom har redan tröttnat. L

Låter det som en bra ide med spamfria trådar lägger jag upp en tråd som blir sticky om lite trådregler.

Nu sitter jag dock på jobbet :rolleyes: och har inte mer tid.

sharpedge skrev:
Jag sa inte att vi skulle ta upp det med Swedie, jag menade att eftersom du verkar ha så många bra idéer för denna del av forumet så tycker jag att du kan ansöka om att få bli MOD här :tummenupp

Jag tycker jag håller mig till ämnena för det mesta och inte spammar i onödan. Gillar du inte min tråd "Intresseklubben antecknar" TITTA INTE I DEN DÅ?

Sen ska du inte anklaga mig för spam när du har varit en lika god kålsupare ;) Jag är inte här för att bråka med de folk jag lärt känna via SH och du är en av dom :jäs så jag lämnar denna diskussionen.

Jag tänker inte spekulera i varför Mookie inte skriver här längre.
Att man gör nåt onödigt inlägg iblan säger jag ingenting om,ingen är felfri varken du,jag eller nån annan här på forumet MEN återigen-spamma sönder allt har fan nåt gränsen :tummenner
JAG VET att vissa här skriver i alla trådar pga att få lite uppmärksamhet och få "högst antal inlägg per dag" på sin statistik och vad liknar det till slut? jo,en jävla lekstuga och det är det som är jobbigt. Hade du tex skrivit nåt i spamtråden så går det inte över alla för dom som inte vill läsa den slipper men när man öppnar 20 trådar och alla spårar ur så är det väl inte konstigt att man blir trött på det till slut. Att starta 10 trådar om en och samma sak (SPAM) är jag duktigt trött på nu.
Ta en titt på dom andra grupperna här,ingen av dom beter sej som här. Att vi fick en egen del i forumet var för att det skulle bli kul INTE för att vi har fått en lekstuga.
Tänk er följande: Swedie har gett oss en egen forumdel för och vara sjysst,efter ett tag (nu) så tycker han att det inte är värt det och stänger ner våran del pga allt spam till ingen nytta alls. Hur kommer ni reagera då? är det värt och utmana ödet tycker ni?
Skriver inte för och gnälla men tänk er för lite.
Ta er i kragen och rannsaka er själva nu INNAN det är för sent :fakta

Mark skrev:
Eftersom det inte är ”spamförbud” nån annastans på forumet är det nog inte rätt att ha det här heller.
Att avgöra vad som är spam i en ”halvseriös” tråd är inte heller plätt lätt.

Mitt förslag är därför att i en seriös tråd tydligt markara ”Spam undanbedes vänligt men bestämt”.
Då är det heller ingen som ifrågasätter borttagna meddelanden. Då kan jag som moderator vara benhård och bara acceptera inlägg som är relevanta till trådrubriken. Skulle jag missa inlägg är det lätt för andra att pm:a länken till inlägget som ska bort och jag tar bort det på 3 knapptryck.

Ja, jag försöker ta ansvar här, men alla ska ju inte anpassa sig efter dig och dina åsikter. Därför är det ju kanon att vi alla får vädra våra åskiter. Ser fram att se hur majoriteten vill ha det. Dessvärre har vi kanske redan tappat en del det-är-för-mycket-spam-röster för dom har redan tröttnat. L

Låter det som en bra ide med spamfria trådar lägger jag upp en tråd som blir sticky om lite trådregler.

Nu sitter jag dock på jobbet :rolleyes: och har inte mer tid.
Att skriva "Spam undanbedes" i varje tråd ska inte behövas,folk är vuxna nog för och fatta det själva sen om man gör det på rätt ställe säger jag ingenting om. Nu är frågan bara om dom VILL inse det själva bara

Skorpan skrev:
Att skriva "Spam undanbedes" i varje tråd ska inte behövas,folk är vuxna nog för och fatta det själva sen om man gör det på rätt ställe säger jag ingenting om. Nu är frågan bara om dom VILL inse det själva bara
Om jag har uppfattat saken rätt,

- din bästa lösning på problemet är att var och en tänker sig för och slutar upp med att spamma.

Jag håller med dig till 100%. OM var och en tar sig ltie i kragen är problemet redan borta. MEN jag tror inte att "skriv-traditionen" kommer att förändras nämnvärt pga en arg tråd från en arg medlem.

Hoppas att du har rätt, annars får vi se om de kan finnas andra lösningar på problemet, så att alla ska bli nöjda.

Nej nej, spam undanbedes ska såklart inte skrivas i varje tråd. Men, eftersom vi har ett problem så får man ju försöka hitta en lösning. En väg att gå då är ju att prova sig fram. Det är ju nytt för alla (att ha en egen hörna att skriva på).

Bara mina två Mark

Jag vet inte vart jag skall ställa mig, Jag tycker det är hejdlöst roligt det vi håller på med, och allt jag skriver är i princip OT och eller Spam..

Håller väl mig ifrån detta då (textbajseriet) tills det styrs upp lite mer..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma