Vad händer med vårt land? Sweden on fire

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Liten sammanfattning - Enligt AB/Expressen/Flashback

- Brand i Norsborg
- Bränder i Kista
- Brand i Rinkeby
- 6 Bilar brinner/Förskola brinner, Vårberg
- Fler än 6 bilar brinner/skadegörelse. Jakobsberg
- Oroligt Älvsjö, möjligtvis bränder.
- Polishuset Jakobsberg angripits på något sätt.
- Husbygård brinner i Husby. En gripen. (Mordbrand)
- Bränder i Tensta.
- Flera bränder i Bredäng
- Rapporter om bränder i Högdalen.
- Rapporter om bränder i Örby
- Förskola brinner i Husby. Flera bil bränder.
- T-banan brinner i Fittja.

Jag hade ingen aning om att fasonerna hade spridit sig utanför Husby men man vill väl vara lika "cool" i övriga förorter...?

Förklara undantagstillstånd och skicka in militären?

Hittar man en chans att få boxas och vandalisera i en folkmassa där man sannolikt kommer undan i den anonyma folkmassan så tar vissa typer vara på den "möjligheten".

Vattenkanoner vore kanon och hjälper inte det så ta hjälp av gummikulor.

Sverige säger du..
Det verkar vara enbart Stockholmare som jag ser det.. :)

Bara vänta du Edvinsjolund. Visst ni är trygga ett tag till i norr. Men det även dit. Först kommer dock vi fredliga svenskar invadera er, som tröttnat på skiten här nere.

Sverige säger du..
Det verkar vara enbart Stockholmare som jag ser det.. :)

"Brända fordon, snart på en gata nära dig :tummenupp"

Haha jo, enbart storstockholm...alla vet ju om skånelands (malmö, rosengård?) händelser och G8 i göteborg. Men på annan grund uttryckt våld. Men det här ska ju fan inte ens ske :dummer

Fjabbar som inte fått runka bort överskottsenergin.
Låt de betala tillbaka varenda spänn de förstört för.
Och fega jävlar som förmodligen inte gör sådant skit på som egen gata utan far runt som några jävla ligistturister.

:dummer

12 åringar som härjar! Detta är vuxnas ansvar i dessa områden, föräldrarna till dessa ungjävlar borde skämmas.

Vad som händer är att idioter till ungdomar har av aftonbladet/svenska dagbladet/expressen samt alla krönikörer fått en möjlighet att för skojs skull förstöra andras egendom och härja.
Och samtidigt åberopa att de är "missnöjda med politiken..brist på jobb..utanförskap och att polisen skjuter ihjäl oskyldiga".

..Dags att ta i med hårdhandskarna mot slöddret!!!

Jag har verkligen haft en liten knut i magen hela dan över det här.

Även om jag bott i "the land of the kolmårdstroll" i snart 5 år så har stockholm varit, är, och kommer för alltid att vara min hemstad i hjärtat. Det känns overkligt. Jag har dessutom jobbat (natt) i just Husby och såg hur trasigt det var redan för 10 år sen, så tillvida är jag inte direkt förvånad. Minns skjutningar mot polis, kravallvåld mot väktarna i Tensta och div. gängvåld från den tiden. Det kanske är illa nog och samma sak för många, för mig är det en ENORM skillnad att det nu verkar som att det "vanliga folket" försvarar packet. Kulturen som genomsyrar de områdena att polisen är "de onda" har rotats så djupt att det blivit allmänt känt. Förut var det en attityd hos kriminella, vilket mer är ett sätt att försvara sitt eget moraliska förfall och inte alls särskilt allvarligt egentligen. När det nu verkar ha spridits även till vanligt folk, vilket får mig att vilja gråta.

OT; Tänk att få vara en fluga på Jimmies vägg nu.. Han sitter väl hysteriskt skrattande på golvet och euforirunkar..:banana

OnT: Det kallas dekadens, villfarelser och undergång. Det är iaf början på det, men PK-media kommer att släta över och sakta få oss att flytta upp ribban så snart har vi vant oss med sånt här med.

Last edited:
Starkt frestad åka upp till Stockholm och parkera min hoj nära CHAOZet så man får en ny från försäkringen :banana Eller bränner dem bara bilar för tillfället?

Synd att Survolvon sagt upp sig å inte startar :mad::4skrika... annars hade den vart parkerad i valfri gHettoförOrt nu :smasha:crash

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti