Vad göra med triumphf, vill köra bana.

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Ja vad ska man göra när man har triumphs märkesförsäkring som inte gäller på bana?

Kan man ha en extra trafikförsäkring? Eller e det totalt kört med att köra på bana?

Hojen är förövrigt en Daytona 600 som ska byggas om med kraschkåpor och kraschpuckar, den kommer både gå på landsväg som på bana alltså!

Tacksam för svar.

Lyfter tråden igen.

Kanske inte gick fram, men det jag undrar är alltså om man kan ha två försäkringar på samma båge under samma period.

Är generöst tacksam för svar. :tummenupp

PIX skrev:
Ja vad ska man göra när man har triumphs märkesförsäkring som inte gäller på bana?

Kan man ha en extra trafikförsäkring? Eller e det totalt kört med att köra på bana?

Hojen är förövrigt en Daytona 600 som ska byggas om med kraschkåpor och kraschpuckar, den kommer både gå på landsväg som på bana alltså!

Tacksam för svar.

Vad jag förstår är det väl inte uteslutet att köra på bana. Det finns ju arrangemang med en oförsäkrad/licens grupp. I den gruppen gäller väl inte trafikförsäkringen vilket innebär att man måste ha en personlig olycksfallsförsäkring som tillåter bankörning med MC.

Hoztic skrev:
Många försäkringar som inte tillåter bankörning har undantag för bankörningar ordnade av SMC, vilket faktiskt är ganska listigt! Så kolla upp det! :)
Gäller ej If:s Triumph-försäkring tyvärr.

sgtpepper skrev:
Gäller ej If:s Triumph-försäkring tyvärr.

2005 gäller If märkesförsäkringer f. SMCs trafiksäkerhets fortbildninger, dvs Broms & Kurvkurser som körs på inhägnat tävlings område.

Så du kan köra på bana med SMC :tummenupp

Galne Dansken skrev:
2005 gäller If märkesförsäkringer f. SMCs trafiksäkerhets fortbildninger, dvs Broms & Kurvkurser som körs på inhägnat tävlings område.

Så du kan köra på bana med SMC :tummenupp
Det var som fan! Det hade jag helt missat, det måste ha ändrats nyligen?

Men frågan är, menar If alla typer av SMC-utbildningar på bana, eller menar de just enbart "avrostningskurserna"? Det jag är intresserad av är broms- och kurvtagningskursen.

Vad jag har förstått är det kört för min del att köra på sturupraceway ?:confused:

Edit: Kolla precis på sydskanesemses hemsida och där står det att dom är smc anslutna, innebär det då att jag har försäkring på deras körningar på söndagar?

Kanske det bästa är att jag själv ringer till if och reder ut det här? Är inte så bra på att göra mej förstådd i tele så tips på hur man ska "lägga" upp samtalet mottages gärna! :tummenupp

Last edited:
sgtpepper skrev:
Det var som fan! Det hade jag helt missat, det måste ha ändrats nyligen?

Men frågan är, menar If alla typer av SMC-utbildningar på bana, eller menar de just enbart "avrostningskurserna"? Det jag är intresserad av är broms- och kurvtagningskursen.

SMCs kurser är Ok för If. Dvs Broms & Kurv kurser på ex.vis Gelleråsen, Knutstorp är Ok.

Sydskaanes Emse är SMC ansluten klubb?? Men, om deres körninger = Kurser, är SMC godkänd får du fråga dom om. Det är i så fall SMC Skånes "MC Trafikansvariga" som kan godkänna kursen om den upfyller vissa kriterier.

Lycka till...

PIX skrev:
Edit: Kolla precis på sydskanesemses hemsida och där står det att dom är smc anslutna, innebär det då att jag har försäkring på deras körningar på söndagar?
Nope. Det innebär bara att du kan anmäla ditt medlemsskap i SMC via Sydskånes och på så vis spara en tia eller två...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT