Vad göra i Tallin?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag och en polare ska dra över till Tallin på en liten tur i morgon. Jag har aldrig varit där tidigare så jag tänkte höra om någon här på SH har tips på trevliga aktiviteter, saker man inte får missa, prisvärda saker att köpa (sprit är en "given", så det behöver ni inte nämna ;)) och så vidare.

Finns det förresten några MC-affärer med billiga priser i Tallin?

Jag var där för nån månad sedan, och det e en riktigt charmig stad nu på sommaren i alla fall. Vad man kan göra har jag inte så bra koll på, men gå en sväng i gamla stan. Mycket speciellt!
Sen kan ni ju ta er till Pärnu om ni har tid. Det var väl en bit, tog kanske 2 timmar med bil. Kanonfin strand finns det där! :tummenupp

Gammla stan går det att strosa lite i. Priserna på hojprylar är (var) nästan högre än i sverige. Ett par hundra tanter säljer stickade tröjjor. Maten verkar bra och billig på restaurangerna.
sgtpepper skrev:
Jag och en polare ska dra över till Tallin på en liten tur i morgon. Jag har aldrig varit där tidigare så jag tänkte höra om någon här på SH har tips på trevliga aktiviteter, saker man inte får missa, prisvärda saker att köpa (sprit är en "given", så det behöver ni inte nämna ;)) och så vidare.

Finns det förresten några MC-affärer med billiga priser i Tallin?

mustalle markinoille (osäker stavning), svarta marknaden. En krimskrams marknad som är riktigt stor. Säljer intresanta saker och en massa onödiga saker. 5 min taxi färd ifrån gamla stan.

Är det spermabussen som gäller då? ;p
Gissar att de var bered på ganska många dumma komentarer när du ställde frågan?

Wiseguy skrev:
mustalle markinoille (osäker stavning), svarta marknaden. En krimskrams marknad som är riktigt stor. Säljer intresanta saker och en massa onödiga saker. 5 min taxi färd ifrån gamla stan.

heter musta tori, svarta torget. inte alls lika bra som för men finns endå mycket skit att köpa.
Kristall glas kan jag rekomendera, billigt och högt kvalitet.

Tack för tipset om marknaden, den skall uppsökas, gillar att samla på mig prylar!

acura skrev:
Är det spermabussen som gäller då? ;p
Nej, en SuperSeaCat-snabbfärja från Helsingfors

Gissar att de var bered på ganska många dumma komentarer när du ställde frågan?
Nej, jag lever i villfarelsen att folk med körkort är minst 16 år gamla och alltså borde ha lämnat dagisåldern, men jag har tydligen fel.

Finns mycket kul att se.

svarta marknaden måste ses, (missade den själv då vi inte viste vad den hette och inte kunde göra oss förstådda på engelska)

Spriten e billig billig!

Back