Vad göra i Florida?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Hallå.

Trött på det här jävla landet så jag drar till Florida i slutet av sommarn.

Vad ska jag göra där som är riktig riktigt skoj? Attraktioner osv. Vart ska jag åka, vart är all action nattetid osv.

Ska även besöka några i Californien.

Ös på med erfarenheter ni som varit där.

Last edited:
Låter jä.ligt gott...Jag tror inte jag behöver skriva några direkta ställen som det är action på för att det kommer garanterat lösa sig självmant..Tror inte man ska bestämma massa ställen man måste besöka i förväg det brukar bara bli stressigt och ryckigt så njut bara av livet när du ändå är där ,,,Nu var det ju ganska länge sedan jag var där "1990" men jag tror inte det har ändrat sig vad det gäller action..Ta mej fan fullt ös från morgon till kväll"natt" Tror du kommer ha en underbar tid framför dej :tummenupp..

Fast tips på vart man INTE ska gå brukar aldrig skada oavsett vart man åker. Har ingen personlig erfarenhet av just Florida dock.

Njaa, man kanske inte ska bestämma ställen bara sådär..

Men ställen jag ska undvika hör jag gärna om :D

Var i Florida i sommras, dock kanske inte så jätte "bra" att åka dit i slutet av sommaren (Juli - Augusti - September) då de har sin "Hurricane Season".

Något jag aldrig kommer åka tillbaka till är Key West, så fruktansvärt besviken på detta upp hajpade ställe.

Minst 2 dagar försvinner
Stränderna är "lera"
Folket är 30++ men tror de är 18.. :va (Tänk singelkryssning med Vikingline)
Maten är kass (åt visserligen bara på 2 olika restauranger, men sämst mat hittils i USA)

Däremot South Beach Miami var riktigt nice, hängde där en 5 dagar.
Träsksafari var helt ok.. skoj omväxling till stranden om inte annat
Clearwater Beach - Tampa var grym!! Sanden är ungefär likvärdig med vetemjöl!! Rekomenderas!!

Riktigt ball bro man åker över när man åker till Tampa!!
1115538256.jpg

Ska du till California är en heldag på Mission Beach utanför San Diego ett måste!! Inte så mycket att det är attraktioner (finns en linbana) som att det är riktigt fint!!

Jag kan rekommendera att ta en tur nedåt Florida Keys. Otroligt fin natur och trevliga samhällen. Ta gärna ett besök på ett Wildlife Rescue Center om du är naturintresserad. Faschinerande att få se ormhalsfåglar, pelikaner, bältor mm mm på nära håll. Vill man ta en lite längre utflykt på några dagar så avgår båtar till Bahamas dagligen från Miami.

Var i Miami för ett par veckor sedan (iofs i jobbet så det var begränsat med lektid) och här är mina rekommendationer
-Hyr en cab och dra ned till the Keys, helt underbart!
-Wildlife Rescue Center är ett måste för den naturintresserade. Finns även ett antal Gator Parks som är värda ett besök
-Insup glamouren på Miamis glassigaste hotel, Fontainebleu, eller the "Bleu" i folkmun. J-Lo och Shaquille O´Neal bodde där så det var packed med security, paparazzis och 19-åriga tjejer med nya lökar. Inträdet till nattklubben är 150 dollar men då får man iaf grymt bra mojitos :)

Har varit där ett antal ggr. Tycker att ett besök på Sea World och Kennedy Space Center är klart sevärda samt en tur ner åt Florida Keys.

Jag tycker att stränderna är bättre på västsidan än östsidan av Florida. Kan rekommendera stränderna runt St Pete's Beach/Tampa området.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman