Vad göra åt sprängda blodkärl?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Just nu har det värsta försvunnit men det syns fortfarande. När jag anstränger mig väldigt mycket så kan jag få massvis med små röda prickar runt ögonen, upp till ögonbrynen och nedanför ögonen. Sprängda blodkärl var det nån som sa :( Kan det stämma?
Jag gjorde armhävningar i fredags kväll, dock blev det lite värre än vanligt tack vare att min ena handled har totalpajjat nu så det blir mer ansträngande och komplicerat. Morgonen efter frågade tjejen vad jag hade gjort runt ögonen, kollade i spegeln och såg att jag såg ut som fan :näsblod
Det har uppkommit flertalet gånger förr, oftast vid hård ansträngning men även när jag super för mycket och för länge vid samma tillfälle men senast var för över ett år sedan just tack vare fylla men jag har haft liknande fyllor efter det så det verkar inte hända varje gång :va

Jag vill inte sminka mig för att gå till jobbet etc men sen undrar jag VARFÖR det uppkommer just där av alla ställen :4skrika

Bifogat

• dots.jpg
    dots.jpg
    72.5 KB · Visningar: 5,434
Så där får väl många när de har krökat för mycket o spytt o haft sig :fyllisar

eller av annan ansträngning :tuttar

Inte mycket o göra åt, de går bort me tiden,bara man inte "anstränger" sig för mycket ;)

Superbee skrev:
Så där får väl många när de har krökat för mycket o spytt o haft sig :fyllisar

eller av annan ansträngning :tuttar

Inte mycket o göra åt, de går bort me tiden,bara man inte "anstränger" sig för mycket ;)

Jag spyr extremt sällan på fyllan, har inte gjort det de gånger de uppstår iaf. Att man får det för att man kn***ar är ju omöjligt att veta, det hänger ju ihop med allt och man kan ju inte sluta med det för att veta om det var det som utlöste det :rolleyes:

UT, de försvinner av sig självt efter ett par dagar men jag vill inte få dem alls för jag ser ju ännu värre ut med dessa....

Vad är det för fel på handleden? Ser det ut som en benpipa sticker upp under skinnet? Jag och någon bekant har nämligen så. Man får dundra handen i bordet för att få in den, annars är det inte så roligt att träna. Frågan är bara vad det egentligen är som sticker ut.

Muskedunder skrev:
Vad är det för fel på handleden? Ser det ut som en benpipa sticker upp under skinnet? Jag och någon bekant har nämligen så. Man får dundra handen i bordet för att få in den, annars är det inte så roligt att träna. Frågan är bara vad det egentligen är som sticker ut.

Ungefär så ja. Fast det är ledvätska som samlas i nån sorts säckbildning, Gagnion eller nåt sådant heter det. Ledhinnan pajjar och ledvätska läcker ut och det blir en ful bula som oftast brukar spricka av sig själv. Nu har den itne gjort det på länge och gör den det nu kommer hela handen bli som en ballong :( Jag har haft problem med det i min högra handled sedan 10-årsåldern men vid 15-årsåldern uppkom det även i den vänstra och det är den som är på väg att bli ohållbart stor just nu. I den högra handleden har det mer blivit en förhårdnad så det är lite rörelsehinder i den men inget jag inte kan leva med.
Jag vet inte hur det är för dig men om jag dundrar in min knöl i bordet så att den försvinner så svimmar jag av smärta :brinnerup Den är ruskigt öm och man vill inte gärna ha sönder den mer än nödvändigt.
Funderar på att operera men det blir tydligen inte bra (en kusin har fått tillbaka det två gånger) och man blir sjukskriven länge fattade jag det som. Jag tror man kan köra in en spruta och suga ut det i värsta fall men det skulle jag nog inte klara av att göra själv.

Dee_cati skrev:
Ungefär så ja. Fast det är ledvätska som samlas i nån
Funderar på att operera men det blir tydligen inte bra (en kusin har fått tillbaka det två gånger) och man blir sjukskriven länge fattade jag det som. Jag tror man kan köra in en spruta och suga ut det i värsta fall men det skulle jag nog inte klara av att göra själv.

det borde som du skrev gå att suga ur vättskan. tror det e bättre att göra det än att låta det gå så långt att den spricker av sig själv.

Dee_cati skrev:
Just nu har det värsta försvunnit men det syns fortfarande. När jag anstränger mig väldigt mycket så kan jag få massvis med små röda prickar runt ögonen, upp till ögonbrynen och nedanför ögonen. Sprängda blodkärl var det nån som sa :( Kan det stämma?
Jag gjorde armhävningar i fredags kväll, dock blev det lite värre än vanligt tack vare att min ena handled har totalpajjat nu så det blir mer ansträngande och komplicerat. Morgonen efter frågade tjejen vad jag hade gjort runt ögonen, kollade i spegeln och såg att jag såg ut som fan :näsblod
Det har uppkommit flertalet gånger förr, oftast vid hård ansträngning men även när jag super för mycket och för länge vid samma tillfälle men senast var för över ett år sedan just tack vare fylla men jag har haft liknande fyllor efter det så det verkar inte hända varje gång :va

Jag vill inte sminka mig för att gå till jobbet etc men sen undrar jag VARFÖR det uppkommer just där av alla ställen :4skrika
Aha, det är av belastning man får dem :tummenupp Jag har haft samma men aldrig fattat vad man får dessa av, trodde det var eksem eller liknande. Men nu vet jag:)

Fluxir skrev:
det borde som du skrev gå att suga ur vättskan. tror det e bättre att göra det än att låta det gå så långt att den spricker av sig själv.

Det har spruckit flertalet gånger på båda handlederna och det enda som händer är att det gör riktigt jävla ont och sen blir handen svullen på ovansidan men det går ner efter nån dag eller två. Sen börjar det om på nytt :näsblod

Ville bara säga att jag oxå har fått prickar under ögonen
å ingen jag frågat vet vad det är,ser precis ut som dina..!!

*/ ?>
Back