Vad göra åt slangning? Nån som har nåt tips?

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
Jag är såå ------ förbannad för tillfället... Imorse när jag skulle iväg till jobbet så startade inte bilen... Nähäpp ingen bensin i bilen IGEN!! Nu har de vart och slangat bensin från min bil för FJÄRDE gången på ett halvår...

Detta har jag gjort för att förhindra detta;

Jag har haft låsbart tanklås. Det bryter de upp.
Jag har haft ytterst lite bensin i bilen. Ja då tar de den absolut sista droppen, sen står jag där när jag ska iväg på morgonen.
Jag har parkerat mer otillgängligt. Det hjälper inte.

Vad fan ska man göra för att slippa de här ligisterna???? :mad:

Jag vet att det finns grejer man kan sätta i hålet där de slangar, men så har jag också hört att de tar hål på bensinslangen istället (under bilen?) och tar bensinen den vägen... Kanske värt att testa ändå.. :(

Skaffa en reservdunk så du kommer iväg iaf.
Slangar de bara din bil?

Em74 skrev:
Jag vet att det finns grejer man kan sätta i hålet där de slangar, men så har jag också hört att de tar hål på bensinslangen istället (under bilen?) och tar bensinen den vägen... Kanske värt att testa ändå.. :(

Det finns såkallade tankspiraler, som du sätter ner i tankhålet, det hjälpte när jag hade samma problem som du, se bara till att få dit den ordentligt! :tummenupp Lite styrka och en skruvmejsel så är det inga problem! Kostar 60:-, och borde finnas på lite större OKQ8 mackar..

Lycka till! :)

RWD skrev:
Skaffa en reservdunk så du kommer iväg iaf.
Slangar de bara din bil?

Näe det är många här på samma parkering som är utsatta.... De har tydligen blivit sedda ett flertal gånger, och polis har tillkallats, men de har alltid lyckats komma undan.. inatt var de här vid 04...

Reservdunk får det bli! :)

Milla skrev:
Det finns såkallade tankspiraler, som du sätter ner i tankhålet, det hjälpte när jag hade samma problem som du, se bara till att få dit den ordentligt! :tummenupp Lite styrka och en skruvmejsel så är det inga problem! Kostar 60:-, och borde finnas på lite större OKQ8 mackar..

Lycka till! :)

Ja en sån får jag till å skaffa...... :)

Em74 skrev:
Jag är såå ------ förbannad för tillfället... Imorse när jag skulle iväg till jobbet så startade inte bilen... Nähäpp ingen bensin i bilen IGEN!! Nu har de vart och slangat bensin från min bil för FJÄRDE gången på ett halvår...

Detta har jag gjort för att förhindra detta;

Jag har haft låsbart tanklås. Det bryter de upp.
Jag har haft ytterst lite bensin i bilen. Ja då tar de den absolut sista droppen, sen står jag där när jag ska iväg på morgonen.
Jag har parkerat mer otillgängligt. Det hjälper inte.

Vad fan ska man göra för att slippa de här ligisterna???? :mad:

Håller nog med RWD att det är bäst att ha en reservdunk i bilen, sätter du i en tankspiral så de inte kommer åt att slanga så kommer de antagligen att skära av bensinsklangen eller knacka hål på tanken. Blir du tvungen att byta tanken så blir det ju mucket dyrare än några förlorade liter bensin..
Skaffa dig ett schysst järnrör och slå dom med häpnad nästa gång de ger sig på din bil.

Trist, reservdunk så länge kanske. Sen får vi hoppas att polisen i första hand får tag på dem, i andra hand att bilägare tar dem på bar gärning och "informerar" dem på ett sånt sätt att dem inte gör om det... :tummenupp

Hornet_Fredde skrev:
Håller nog med RWD att det är bäst att ha en reservdunk i bilen, sätter du i en tankspiral så de inte kommer åt att slanga så kommer de antagligen att skära av bensinsklangen eller knacka hål på tanken. Blir du tvungen att byta tanken så blir det ju mucket dyrare än några förlorade liter bensin..
Skaffa dig ett schysst järnrör och slå dom med häpnad nästa gång de ger sig på din bil.

Tanken har funnits där tro mig.. där jag bodde förut hade jag bekanta som krossade knän för 500 papp...då råkade jag aldrig ut för sånt här... dags å skaffa sig lite bra kontakter igen kanske... polisen verkar ju inte kunna göra något.. :huvet

har du larm på bilen?? -sätt en kontakt på bensinluckan som är kopplat till larmet
om du inte har larm - skaffa ett el pronto :tummenupp

Hornet_Fredde skrev:

Alltså är det små jäkla "moppefuckon" tror ni verkigen de lägger ner så mkt energi att knacka en tank för att få bensin? :rolleyes:
Nja, jag tror mer de skiter i det och tar nästa bil ist...

dra om röret så att du tankar igenom ett nytt när du öppnad bagageluckan, :tummenupp sedan så drar du orginal röret till en tank med vatten och socker i,då får dom en överasskning när dom tankar sitt fordon och märker att skiten inte går så bra efter en tank med din sockerlösning... :lol

DwD skrev:
dra om röret så att du tankar igenom ett nytt när du öppnad bagageluckan, :tummenupp sedan så drar du orginal röret till en tank med vatten och socker i,då får dom en överasskning när dom tankar sitt fordon och märker att skiten inte går så bra efter en tank med din sockerlösning... :lol

:yoparty Den var bra!! Nu ska jag bara få min sambo att göra detta också! *skratt*

Milla skrev:
Alltså är det små jäkla "moppefuckon" tror ni verkigen de lägger ner så mkt energi att knacka en tank för att få bensin? :rolleyes:
Nja, jag tror mer de skiter i det och tar nästa bil ist...

Vaddå mycket jobb?? En skruvmejsel är allt som behövs, man slipper att suga upp bensinen och riskera få det i munnen.

kan man inte göra någon snygg martintimellgrej med rakblad runt tanklocket??
Det var en åkare hemma som tröttnade på att dom snodde hans extraljus hela tiden så han lade rakblad istället för brickor vid infästningen...

juha01 skrev:
kan man inte göra någon snygg martintimellgrej med rakblad runt tanklocket??
Det var en åkare hemma som tröttnade på att dom snodde hans extraljus hela tiden så han lade rakblad istället för brickor vid infästningen...

toksmart det åxå!

DwD skrev:

Underbart! :tummenupp

Men ska man ändå hålla på och böka kan man ju lika bra använda något starkt lösningsmedel istället för socker t.ex. t-sprit, syra eller bromsrengöringsvätska! Borde väl bli underbart i en motor.

Jag tycker det är ok att slanga.
Så länge man gör det på en avskilld plats. Däremot är det fel att slanga mitt inne i stan och i närheten av dagis.

:tungan

Victor skrev:
Ge dig, jag tror att du är lika kass som mig på att slanga,
dvs kan inte alls.

Bara för att mitt framhjul är lika fast förankrat på marken som en snigel, så behöver jag väl inte tycka att allt bakhjulsåka är fel :va
Dessutom var det en skämtsam komentar som inte har något som hellst att göra med det ursprungliga ämnet.

Frågor?
Mot topic igen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP