Vad gör ni inför säsongen 2018/fördriver tiden?

Original_Iron_Mike

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R/RR
Dagarna räknas ner, downhill till våren nu! Vad gör ni inför säsongen, batteri? drivpaket? går till garaget och startar emellanåt, eller en liten tur i i lokala området i mjukisbyxor och utan hjälm max 30/kmh? Avställt eller på? Hojbyte?

Detta är ingen försäkrings-topic,-tråd utan silly season Qs :3freak kliar i fingrarna... Hur kan man överleva tiden fram till påställning? (kollar lite gammalt kul - uppdrag granskning sporthoj på svt) etc ^^

Hur fördriva tiden? tips på mek?

Mvh :musik
 
Last edited:
Blocket-knarkar. Upprörd över att mycket annonsering flyttat över FB Marketplace(sökfiltrering suger).

Letar banhojsobjekt...
 
Köpte enduro :banana
Då tar säsongen inte slut, går bara från ena mc säsongen till andra mc säsongen:tummenupp
 
Tränar satan så jag fort bort lilla magen, och bygger muskler där jag behöver fylla ut stället.

Sen lagar jag en jävla massa god mat, fixar lite småsaker med hojen, kollar en jävla massa MotoGP-klipp och längtar till våren.

Nu önskar jag naturligtvis att vi hade lite bättre/stabilare väder i Sverige, men jag tycker det är rätt skönt att ta en liten paus från hojen. Kostar rätt mycket och tar väldigt mycket tid, även om jag älskar motorcyklar mest så finns det annat kul i livet med.

Hade det varit kul att köra hoj i 35 grader med skinnställ på? Knappast. Hade vi längtat efter våren lika mycket om vi hade Spaniens väder? Knappast!

Tycker det är rätt mäktigt när våren kommer och hela Sverige förändras, människor blir gladare, tjejer visar mer hud, uteserveringarna öppnar. Känslan och lyckan den första riktiga vårdagen är svårslagen.
 
Last edited:
Skruvar isär och ihop banhojen, byter trasiga delar och ska väl försöka komma till att faktiskt bygga om båten lite.
Ska laga pendlingshojen som sprang läck efter att ha åkt i marken på väg till jobbet.
Och så blir det service av sambons hoj, vilket blir oljebyte, skrubba bromsar, byta bromsbelägg och bromsvätska samt batteribyte och allmän översyn.
Annars så leker jag med andra leksaker, som att kasta pinnar fort på cirklar, stå som ett fån och vifta, blind för omvärlden och skriva otydliga saker på sporthoj.
 
Blocketknarkar. Pysslar i garaget med tvåtaktarna. Varmkör de andra hojarna emellanåt. Tränar på gymet.
Köpte airbagväst som jag torrkör och nu monterat dragstroppen till. Längtar satan till våren! :3freak

Å så sliter jag ut en miniräknare genom att räkna framlänges och baklänges typ 1000 ggr för att försöka få till ekonomin med att köpa en MT-10 ihop med min grabb. :D:va
 
Last edited:
ladda ned.jpg
images.jpg

Samt försöker lura mig själv att det är ekonomiskt försvarbart att byta hoj...
 
BD Krympt.JPG

Kör denna så mycket det bara går, Finns något för varje tid på året. :tummenupp :yoparty :rock
 
Till mitt försvar anför jag den gamla allsångsdrapan:

"Det rullar, det rullar, det rullar, det rullar..." und so weiter.


Men, det är väl inget att sticka under stolen med - en 15-20 grader varmare skulle ju inte smakat huggorm...

IMG_0053 (3).JPG
 
åker endel enduro ,lite skidor samt bygger motor till suzukin ska bli lite mer cc andra kammar och lite portning av topp så jag längtar med spännig på vären:):banana:tummenupp
 
Enduro! Behöver ju nästan inte vara inne här och bråka alls längre.
Deltävling tre i Vintercupen kördes idag!:tummenupp
 
Till mitt försvar anför jag den gamla allsångsdrapan:

"Det rullar, det rullar, det rullar, det rullar..." und so weiter.


Men, det är väl inget att sticka under stolen med - en 15-20 grader varmare skulle ju inte smakat huggorm...

View attachment 441617

funderar starkt på en grom som vinter/pendlings hoj/moppe. hur funkar den på vintern? har du vinterdäck på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Som sagts tidigare, ALLT för att få plats i skinnstället igen! Fortsätter med en del gym på veckorna. Nu efter nyår mkt mer kondition o enbart lätt styrka. Gått ner 7 kg sen nyår. Landa på 90 kg vore drömmen, får se hur det gått när säsongen startar med licenskurs på Mantorp 29/3 ! Kosten är knixig, lätt som tusan efter tunga träningar i höstas att ösa på med käk i tid o otid. Tagit bort mkt av de snabba kalorierna o sett över kosten totalt, vilket gett hyfsat resultat. Vart riktigt flitig o köpt en del extra till cykeln. Service på gafflarna o håller på att laga en del som behövts se över.

27459011_10215213614444273_4687317688386832920_n.jpg
 
Last edited:
funderar starkt på en grom som vinter/pendlings hoj/moppe. hur funkar den på vintern? har du vinterdäck på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk



Helt ärligt är det den bästa vinterhoj jag någonsin haft. Bättre än de lv-reggade enduros jag ägt, faktiskt. Nackdel? Ja, generatorn lämnar bara 180 watt, så värmehandtag är bara att glömma. Och urvalet vintersulor med feta klackar är väl inte det bästa men det finns en del hyggliga skotersulor att välja på... Fast jag sladdar glatt på sommarsvålarna, förstås...
 
Nojjar över termostatbyte till våren, har inte hojen så jag kan meka nu :(

/R
 
Kollar så laddaren sitter på (trots att jag vet att den gör det), kollar slitdelar (som jag vet är ok för hojen har gått 170mil), kollar allt annat (som jag vet är ok)..

Sedan letar jag alternativ till vinterhoj. Är just nu insnöad på en Husqvarna FE 501 både för väg och skog.

Förbannades jävla vinterhelvete till att vara svår och slå ihjäl :huvet
 
Kör hoj gör man på sommaren för att stå ut med att det inte är skotersäsong. Accelerationen hos en Sidewinder får alla sporthoj inkl min 1198 att framstå som rent joll!
 
Kollar så laddaren sitter på (trots att jag vet att den gör det), kollar slitdelar (som jag vet är ok för hojen har gått 170mil), kollar allt annat (som jag vet är ok)..

Sedan letar jag alternativ till vinterhoj. Är just nu insnöad på en Husqvarna FE 501 både för väg och skog.

Förbannades jävla vinterhelvete till att vara svår och slå ihjäl :huvet

Sätt lite fart med att hitta en Husky eller vad du nu är sugen på. Skogsåka är ett mycket värdigt substitut för banåka & annat bus. Med bra dubbdäck så är det inga konstigheter alls att köra gata när det är halt. Fast dom tar ju rätt bra stryk om det är barmark...:crash

Risken är ju dock att det inkräktar på åk-kassan för sommaren med, hålla igång två hojar är lika dyrt som det låter.. :gnissla
 
Vintern ägnas åt bitterhet över att man inte kan köra, att spana på hojbyte eller ytterligare hoj, hojgrejer, utrustningskomplettering och lös planering för 2018 års tur på kontinenten.

Just resonerar jag med mig själv om att inte byta hoj, inte köpa massa prylar även om jag nog skulle behöva en ny gps och en läderjacka (till), utan istället lägga pengarna på att köra desto mer. Blev lite lite 2017, bara drygt 2000mil, där finns utvecklingspotential.

Hojar jag överväger:
Ducati Multistrada
BMW K1300S el möjligen GT
Nyare R1200GSA
eller varför inte en Blackbird om jag kom över en 02 el nyare i bra skick till ett hyfsat pris.
Dyker det upp nån VF1000R i bra skick till rimligt pris inte alltför långt bort vore det kul att köpa.

Typ så.

Bara två månader kvar tills man kan dra igång igen. Brukar alltid få till en premiärtur lagom till påsk.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top