Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ingenting!AleX skrev:Vad går sönder när man sätter batteriet på fel håll?
Det är en cbr 600 f 87
Oj...AleX skrev:Vad går sönder när man sätter batteriet på fel håll?
Det är en cbr 600 f 87
Paroxyst skrev:Ingenting!
Sätter du däremot polerna åt fel håll och slår på tändningen och sitter där och funderar varför din sadel ryker och inget ström kommer så kan väldigt mycket ta skada. Men nu borde det rimligtvis vara så att det finns en huvudsäkring vid batteriet som borde löst ut så man kan ha tur. Men ett tips är att låta bli med att montera polkablarna fel på batteriet.
Hurså btw...har du gjort det?
Är huvudsäkringen fortfarande hel så är det troligt att du bränt laddregulatorn/likriktaren.AleX skrev:Hojen e tvär död.....
Något har gått.. för när jag satte till kablarna så blixtra det till på polerna (som det kan göra) men efter det så hände inget om man gjporde om det..
Allt e dött
säkringar går tyvärr inte sönder när sånt händer..
Skulle vilja påstå att utgångbudet vid felpolning är: ALLTAleX skrev:Hojen e tvär död.....
Något har gått.. för när jag satte till kablarna så blixtra det till på polerna (som det kan göra) men efter det så hände inget om man gjporde om det..
Allt e dött
Köp en lott, kul att det löste sig.AleX skrev:De va huvudsäkringen...![]()
RedBaron skrev:Köp en lott, kul att det löste sig.
Du ser, nån japan hade tänkt till och monterat ett felpolningskydd.. nånstans, som knäckte huvudsäkringen!AleX skrev:De va huvudsäkringen...![]()
Kamkedja ?AleX skrev:Nu e de bara ett skumt rassel kvar som jag ska få bort,,![]()
AleX skrev:De va huvudsäkringen...![]()
AleX skrev:Allt e dött
AleX skrev:Klart som fan att jag gjorde de :
Paroxyst skrev:Men nu borde det rimligtvis vara så att det finns en huvudsäkring vid batteriet som borde löst ut
Paroxyst skrev:Hmmpf!![]()
RedBaron skrev:Kamkedja ?
Nu är jag ju bättre på V-twins, men om möllan har balansaxel (-axlar) så kolla bussningarna på den (de).AleX skrev:jag trodde detta med först.. så jag tog bort kamkedjesträckaren och kollade den o den rör sig fint 8fylltde den med olja med
Men raslet verkar vara kvar.. eller iallafalöl så uppkommer det ett klonk när man släpper gasen..
![]()
balansaxel? va e de?RedBaron skrev:Nu är jag ju bättre på V-twins, men om möllan har balansaxel (-axlar) så kolla bussningarna på den (de).
Sådant man har på vinklade motorer för att inte handtagen ska kännas som falukorvar i hastigheter över 140...AleX skrev:balansaxel? va e de?
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |