Vad får man för en rasad gixxxer

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nu ger jag upp när jag äntligen fått ihop hojen Så bestämmer den sig för att dränera all olja...

Så... Vad får man för en nylackad gsxr 750 -98 streatfighter med små fix och rasad motor? Är 10 för optimistiskt?

Grattis på mig perfekt sätt att fira att man fyller år..

Dränera all olja? Stake ut genom blocket eller?

Som Wiseguy säger, får nog inte många kronor då det är en redan halvslaktad hoj.

En sån morot ska det inte vara några svårigheter att ruska fram?

Fan du verkar ha oflax Prulle, men skit händer. :gnissla

Det är nog en bättre idé att trolla fram en annan motor och hiva i, som andra redan sagt. Vad jag har sett så kan man få motorer rätt billigt, och skulle tro att hojens värde ökar mer än priset för motorn om du nu ska sälja den ändå.

Nej gängpaj på generatorkåpan -> en bult lossnar -> resten skruvar ut -> all oja läcker ut, jag har ingen oljepeng trycks lampa så märker det inte fröens den svarar dåligt på gas... -> den skramlar duktigt även med olja och e slö som fan

Har ingenstans att stå och har redan hinkar ner de lilla pengar jag hade frågan e om man får tillbaka pengarna ens om man får en polare att bytta mot en mindre peng..

Då köper jag hellre en ram från en 93a så man har råd med försäkringen och har i roligare saker.

Oflytt va ordet..

Du tjänar nog mest på att sälja den i delar! Annars kanske du får 7-8000 spänn för den.

Jag skulle kunna tänka mig att ge 5000 för ett sånt objekt.

Man köper ju ett riskobjekt, i värsta fall är det ny motor som gäller. Det är iallafall 10k bara det + jobb. Då är du i princip uppe i värdet på en 98ans 750.

Mitt tips är att sälja iväg den för mellan 5 och 10 tusen, beroende på vad du kan få, om du bara vill bli av med den och inte se den mer. Annars är det bara att riva och byta det som har gått sönder alternativt börja leta en billig motor, kanske vänta tills i höst/vinter när folk har andra prioriteringar. Men det betyder ju också många timmar i garaget innan den rullar igen.

Ny motor ligger på 4-5000 från england och det är ju egentligen bara högst en helg att bytta, så hade jag haft nånstans att skruva så hade jag bytt men om jag ska betala nån för att skruva också så blir de skevt.

Men lägga ut den för 8? Så har jag bara backat 20 000 på den de e ju ändå bara 100 kronor milen plus sopa och försäkring... Bättre än tmen som kosta 5 papp kör timmen.

Last edited:
Ny motor ligger på 4-5000 från england och det är ju egentligen bara högst en helg att bytta, så hade jag haft nånstans att skruva så hade jag bytt men om jag ska betala nån för att skruva också så blir de skevt.

Men lägga ut den för 8? Så har jag bara backat 20 000 på den de e ju ändå bara 100 kronor milen plus sopa och försäkring... Bättre än tmen som kosta 5 papp kör timmen.

Har du ingen polare, släkting eller granne som kan låna ut en garageplats en helg då? Det borde ju inte vara omöjligt att lösa. Nästan så att det är värt att åka till GDS-hallen på OKQ8 och deala pris med dom.

Nja eller egentligen hur lång tid tar det? Ser ju ut att va direkt enkelt jämfört med en bilmotor? En dag skulle jag säkert kunna snylta till mig, verktyg har jag ju så teoretiskt skulle jag kunna byta på parkeringen :D

De stora problemet e att jag inte har pengar förens nästa månad och då e jag förhoppningsvis i Norge och jobbar så blir nog att bita i det sura äpplet och sälja och inse att de inte blir hoj åka i år

Innebär Norrort Stockholm? Om det är en garageplats det hänger på så är du välkommen, har både plats och verktyg i Linköping!

Nja eller egentligen hur lång tid tar det? Ser ju ut att va direkt enkelt jämfört med en bilmotor? En dag skulle jag säkert kunna snylta till mig, verktyg har jag ju så teoretiskt skulle jag kunna byta på parkeringen :D

Plockat ut samma motor ur både min och farsans 750, det går fort, några timmar.
Bökigast är väl avgasrören, annars 3 bult som ska bort (efter tank, insprut, luftburk).

Går att göra själv men smidigare att vara 2.

Edit:
Du borde riva skiten och se exakt vad som är skit, antingen fixa eller köpa beggad av skroten och få lite för den i inbyte.

Har en hel del motordelar över då vi hade en reservdelsmotor.

Jag och bror min plockade ihop hela min CBR på en eftermiddag ute på gräsmattan utanför min lägenhet. och då menar jag hela hojen. Gafflar sving styrkrona motor elsystem och alla andra miljontals prylar som hör till.

Så har du inte råd o fixa den nu. Ställ undan den o ta det nästa år. För du får inte många kronor för den som den är nu.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien