Vad betalar ni i försäkring för er KTM??

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Ja som rubriken lyder..
Hur mkt betalar ni i försäkring på era KTM å i vilket bolag.
Fick 2500/hel/hel om jag vill ha en 625, kan de vara ett bra pris?:tomten

Tecknade ny försäkring på min KTM 450 EXC förra helgen. Via Folksam gick den på 2489:- halvförsäkrad. Tyckte det var billigt. Iallafall 400:- billigare än min gamla Honda XR600. Jag bor i Västerås.

Bet 4200:- hel/hel för en KTM 625-04 i det förbannade Tokholm! :mad:

310 SEK Länsförsäkringar Hel/Hel utan tävlingar samt träningar med tid. :tungan

Klamster skrev:
2481756 12k hel/hel 20 år bor i sthlm

:eek: har du verkligen ringt runt och kollat fler än ett bolag???

kommer inte ihåg exakt vad jag betalar men det är några hundringar mindre än 6000k hel/hel med If iallafall och då ingår personskadeförsäkring.

Kolla med bilsport & mc kanske?

<Anton> skrev:
2481642 Du bör byta bolag, ring folksam och ta prisuppgift. Ca 1000kr för hel/hel.

Har ringt runt lite och fått mycket bättre prisuppgifter. Det sjuka var att i det förra försäkringsbolaget så hade mina föräldrar till stor del sitt företag och dess maskiner försäkrade.

Bärgren skrev:
2482018 Har ringt runt lite och fått mycket bättre prisuppgifter. Det sjuka var att i det förra försäkringsbolaget så hade mina föräldrar till stor del sitt företag och dess maskiner försäkrade.

Sånt spelar inte så stor roll.. vissa bolag vill inte ha hojjarna och sätter höga premier! Har t ex alla mina försäkringar hos trygghansa och får väldigt bra premier på bilarna där men hojjen blir sjukt dyr!

Cervantes skrev:
2482030 Sånt spelar inte så stor roll.. vissa bolag vill inte ha hojjarna och sätter höga premier! Har t ex alla mina försäkringar hos trygghansa och får väldigt bra premier på bilarna där men hojjen blir sjukt dyr!

Jag har min hund försäkrad på samma bolag som jag brukar ha mina hojar på:tuttar

Bärgren skrev:
2482018 Har ringt runt lite och fått mycket bättre prisuppgifter. Det sjuka var att i det förra försäkringsbolaget så hade mina föräldrar till stor del sitt företag och dess maskiner försäkrade.
Låter bra, folksam är överlägset billigast på ktm 125orna.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back