Vad betala för beggat skinnställ?

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
En fråga, vad ska man betala för ett begagnat skinnställ? Om det är i fint skick och brukat en halv säsong?

Hur mkt mindre än nypris?

Jag har sökt men ej hittat...

Anderzzon skrev:
En fråga, vad ska man betala för ett begagnat skinnställ? Om det är i fint skick och brukat en halv säsong?

hur långt är ett snöre?

Omöjligt o svara på, kolla på det/testa, känn efter vad du själv tycker det är värt.
lycka till.

skinnställ

Anderzzon skrev:

vilken storlek om du är intresserad så har jag faktiskt ett Large
2,500 vill jag ha (visserligen finns prutmån)
bild får du om du är intresserad mvh bert

semper skrev:
hur långt är ett snöre?

Omöjligt o svara på, kolla på det/testa, känn efter vad du själv tycker det är värt.
lycka till.

Sant, men jag tänkte om det fanns något rikt värde...?

Någon som köpt beggat, vad fick ni betala?

cbxbert skrev:
vilken storlek om du är intresserad så har jag faktiskt ett Large
2,500 vill jag ha (visserligen finns prutmån)
bild får du om du är intresserad mvh bert

Snarare small för min del :3freak hehe

Anderzzon skrev:
Sant, men jag tänkte om det fanns något rikt värde...?

Någon som köpt beggat, vad fick ni betala?

Snarare small för min del :3freak hehe

Riktvärde? Vem skulle bestämt det då? Kolla vad det kostar nytt, avgör sedan om du vill ha begagnat. När det gäller skinnställ har jag inga problem med att använda ett använt.

Fram till för 2 år sedan fanns det bara dyra skinnställ, med dyra begagnatpriser, men nu köper mindre nogräknade människor nya tyska skinnställ för under 4.000,- vilket säkert sänker andrahandsvärdet på de dyra ställen.

Chronic skrev:
Riktvärde? Vem skulle bestämt det då? Kolla vad det kostar nytt, avgör sedan om du vill ha begagnat. När det gäller skinnställ har jag inga problem med att använda ett använt.

Fram till för 2 år sedan fanns det bara dyra skinnställ, med dyra begagnatpriser, men nu köper mindre nogräknade människor nya tyska skinnställ för under 4.000,- vilket säkert sänker andrahandsvärdet på de dyra ställen.

Ok ja ger mig..

Märke Alpinestars TZ-1 Rea pris nytt ca 6500:- Nypris ca 9800:- Beggat 6700:- bvsa köpt på Lelles förra sommaren...

Anledningen till att jag inte köper på rea är att den enda strl som fanns kvar var 60 :4skrika och jag behöver 48/50

Men säg 6k rimligt??

Anderzzon skrev:
Ok ja ger mig..

Märke Alpinestars TZ-1 Rea pris nytt ca 6500:- Nypris ca 9800:- Beggat 6700:- bvsa köpt på Lelles förra sommaren...

Anledningen till att jag inte köper på rea är att den enda strl som fanns kvar var 60 :4skrika och jag behöver 48/50

Men säg 6k rimligt??
Låter inte rimligt alls... skulle inte köpa själv men det beror ju på hur mycket man vill ha en sån. Vad saker är värt är helt beroende på vad folk vill betala, vill folk betala så är det värt det.

Jag letar efter ett beg. Dainese Luce, för max 2.500:-, men det verkar svårt att hitta.. Har ett Dainese K nu, men det e str. 54, skulle vilja ha ett 52 istället.

Finns väl vissa tumregler jag använder iaf :) Jag köper ofta "nya" begagnade prylar, ej använda eller sparsamt använda.

Förra årets prylar: ca 1/2 ordinarie priset. Oftast går det få rabatt på 10-15% fullpris och de reas ut för 70-75% av priset. Sen kräver jag kvitto, dels för kunna utnyttja garantin och dels för jag inte har mkt till övers för personer som säljer stöldgods.

Sen är det +/- på priset beroende på hur poppis det är att köpa just det här prylarna och givetvis hur mycket jag vill ha prylen och när jag behöver den.

Jag har blivit för tjock för mitt Arlen Ness helställ i stlk 48.
Fräsigt värre i vitt, grått och svart, mest grått.
Använt 1 säsong + några dagar.
Köpte det på MCvaruhuset för 10 lax, kan det vara värt halva det nu?

Det sitter smakfullt skrapade puckar från Pirelli (!) på nu osså :banana

Caffe skrev:
Jag har blivit för tjock för mitt Arlen Ness helställ i stlk 48.
Fräsigt värre i vitt, grått och svart, mest grått

Hörru va synd det skulle jag ha vetat :(

Men jag fick ett bra pris enligt mig själv på A-stars stället, samt att det satt som en smäck, luktade och såg oanvänt ut! Så nu är man skapligt sugen på våren, nytt ställ, ny båge :tummenupp Fattas bara ett par stekigt vita stövlar :D

Tack för svaren grabbs!

Anderzzon skrev:
Hörru va synd det skulle jag ha vetat :(

Men jag fick ett bra pris enligt mig själv på A-stars stället, samt att det satt som en smäck, luktade och såg oanvänt ut! Så nu är man skapligt sugen på våren, nytt ställ, ny båge :tummenupp Fattas bara ett par stekigt vita stövlar :D

Tack för svaren grabbs!

Attans, nu kanske jag måste sluta med min öl & pizza-diet trots allt :(

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!