Vad beror detta på? (nicasil krackelering)

• Thread starter Thread starter JJ
  • Start date Start date

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Hej! Vad kan detta bero på? Började helt plötsligt konsumera väldans mycket olja, så jag slutade köra. Ser ut som ormskinn inne i hela loppet. 850mil gatkörning på motarden. Kolven ser fortfarande ny ut(Wössner). Är det helt enkelt dålig kvalitet på denna plätering(CylinderWorks bigbore kit)007.jpg004.jpg

Last edited:
Det där hase jag reklammerat, har aldrig sett originalnicasil göra så men från omplättering och allehanda nicasilkopior händer allsköns konstiga saker.

Har aldrig sett nått liknande heller. Kan nog inte reklamera, köpt från usa för 4år sen.

Har mailat Cylinder-Works.:7peta Få se om det kan ge nått. Ska ju va kvalitets grejjor, samma företag som har PivotWorks, HotCams, HotRods och Vertex kolvar.

Har sett det på ett antal Yamaha R1 motorer. men då lite högre upp.. (original)
Här ser det skitskumt ut då det sitter så pass långt ner varvid förbränningstrycket inte blir lika påtagligt när kolven är i nedre läget.

Rent tillverkningsfel.

Givetvis ska du reklamera men intressant att veta vad en firma som cylinder-works väljer att acceptera i godstjocklek.

Last edited:
Har sett det på ett antal Yamaha R1 motorer. men då lite högre upp.. (original)
Här ser det skitskumt ut då det sitter så pass långt ner varvid förbränningstrycket inte blir lika påtagligt när kolven är i nedre läget.

Rent tillverkningsfel.

Givetvis ska du reklamera men intressant att veta vad en firma som cylinder-works väljer att acceptera i godstjocklek.
Dom ville hemskt gärna se bilder ivarjefall, få se vad dom säger om det. Menar du nikasil tjockleken eller foder tjockleken? Kan det va så att väggen ut till kylmanteln är för tunn så att det flexar? Detta är ju en BigBore +4mm.

Ja, för tunt gods på alu ger mycket flex, något alu tål men inte pläteringen. Var själva godstjockleken ut till vattenkanal jag hade i åtake främst.

Tjena! Dom ville se kvitto på kittet sen skulle dom se vad dom kunde göra för mig från deras sida. Som tur är sparas ju allt på nätet idag när man har handlat över Ebay. Va bara ladda ner Paypal transaktionen från PayPal och Ebay invoicen från Ebay:tummenupp Få se om jag får nått nytt svar ifrån dom imorrn:gnissla

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back