vad behövs dör körning på mittsverige banan

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
vad behövs vid körning på mittsverige banan ?

hej hej, vill åka och åka på mittsverige banan med min yzf 426 motard. den är e-reggad men jag har inte körkort :( vad gäller för att köra där ? måste cykeln vara registrerad och föraren ha körkort ?

Last edited:
husqvarnan skrev:
hej hej, vill åka och åka på mittsverige banan med min yzf 426 motard. den är e-reggad men jag har inte körkort :( vad gäller för att köra där ? måste cykeln vara registrerad och föraren ha körkort ?

Verkar som att det inte behövs så mycket, försäkringar är ju att glömma. All körning på egen risk,(men det blir ju mer spännande då). Måndagar med christer (MXE Racing) 17-21 tror jag, kolla på inläggen. Ska du åka tisdagkvällar måste du ha tävlingslicens samt lösa årskort 2500kr (för 20st. tisdagkvällar) eller 300kr/kväll. Körkort äju för tanter det. Eller pynta in dej när nån hyrt banan (kul äreju i alla fall). :tungan

måndagar med mxe christer e bäst o flest motarder.
ryktena säger att även gokartbanan ska öppnas nåt i sommar, dock vet jag inte av o med vem :)

ok, låter kanon det, några andra som brukar åka motard där ? kanske för "rak" bana för motard ? hur funkar måndagarna med christer då? pris å så?

Last edited:
husqvarnan skrev:
ok, låter kanon det, några andra som brukar åka motard där ? kanske för "rak" bana för motard ? hur funkar måndagarna med christer då? pris å så?

de e olika..oftast e de nån motard där men mest sportisar men ibland kan de bli ett gäng :)
priser vet jag inte..runt en hundrig hundringfemtio kanske :va
här har du lite info om vika måndagar bla
http://www.motorpark.se/traning.asp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...