Vad bör jag inkludera i servicen?

gixxer-mike

Jagdgeschwader Gixxer
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
oil-cooled
Tjena,

Tänkte serva min gixx innan det är dags att ut å åka. Byte drev, däck, broms, oljebyte å sånt fixar jag själv men vad annat bör göras?

Hojen är en GSX-R 1100M 1991 med 3 800 mil på mätaren. Hurvida grundlig service (alltså allt annat än nämnt ovan) är lite oklart så jag vill vara på säkra sidan!

(jag har bytt olja vart 300:e mil sen jag köpte den med 2 900 på mätarn)

Vad bör jag inkludera?

/Micke

Stift bytte jag förra året i samband med förgasarsynk som vi gjorde så dom borde va ok! Planerat arbete innan säsongsstart är nu:

- Byte drivpaket
- Byte olja
- Byte däck
- Lack renovering/konservering (tid hos farbror lack slutet mars)
- Byte styrdämpare
- Byte kåpglas (till ett mörkt LockHart)
- Byte bromsbelägg

Och då bromsvätska & ventilkoll som ni föreslår. Vad vi kunnat se så sker inga läkage någonstans så det ser bra ut. En del att göra men man vill ju ha den skick innan de e dags:)

Om du behöver justera ventilern så tänk på att det kan påverka synkningen av förgasarna. Iofs inte så den inte går men kan vara värt att kontrollera.

Gaffelolja kanske?
Kolla så att fjädrarna ser schyssta ut.

//Mattias

gixxer-mike skrev:
Stift bytte jag förra året i samband med förgasarsynk som vi gjorde så dom borde va ok! Planerat arbete innan säsongsstart är nu:

- Byte drivpaket
- Byte olja
- Byte däck
- Lack renovering/konservering (tid hos farbror lack slutet mars)
- Byte styrdämpare
- Byte kåpglas (till ett mörkt LockHart)
- Byte bromsbelägg

Och då bromsvätska & ventilkoll som ni föreslår. Vad vi kunnat se så sker inga läkage någonstans så det ser bra ut. En del att göra men man vill ju ha den skick innan de e dags:)

VÄldigt "off topic" men jag var bara tvungen! J-vlar vilken ful och obehaglig avatar du har, hoppas att du inte känner honom :D Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg den hehehehehehehe Kungligt kort :tummenupp

Domi skrev:
VÄldigt "off topic" men jag var bara tvungen! J-vlar vilken ful och obehaglig avatar du har, hoppas att du inte känner honom :D Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg den hehehehehehehe Kungligt kort :tummenupp

:felämne

LoL :D Han e ju grymm, och nej känner inte honom ("det"). Perfekta parningsdräckten för en kväll på Pallas i Göteborg :2cool

:backontop

Justdeja, gaffelpackningar och olja å sånt hade jag glömt, tack för tipsen!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti