Vad avnjuter ni till lunch?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Jag vet inte varthän mina lunchvanor flugit, nu har det raserat till spillror av skräp eller ingenting alls.
Just idag munförgriper jag mig på två äckliga hamburgare från Burger King, en kanelbulle, en blåbärsbulle och en äppelkanelbulle. :spy

Vad äter du till lunch?

Äter i princip alltmid medhavd matlåda, med hemlagad mat. Har alltid grönsaker till eller en sallad vid sidan om.

Just nu är det lite chockattack på min trinda kropp, så det är mycket matvete, tjyckling, tonfisk och motsvarande i matlådan.

Äter ute ibland och då blir det ofta sushi eller indiskt men skall erkänna att hamburgare kan slinka ned...

Resterna av gårdagens middag, som var hämtpizza, vet inte vad modellen heter, men det var tacoköttfärs och pepperoni....

(EDIT)
Just nu avnjuter jag kaffe, och likaledes överblivna kakor och bullar från gårdagen.

Last edited:
Mikrovågad överbliven max-burgare, limpmackor, the och kaffe.

Skicka hit bullarna! :arg

Resterna av gårdagens middag, som var hämtpizza, vet inte vad modellen heter, men det var tacoköttfärs och pepperoni....

(EDIT)
Just nu avnjuter jag kaffe, och likaledes överblivna kakor och bullar från gårdagen.

Azteka! :mad:

Lasange. Hemgjord (som all lunch) :rodnar har en som älskar att laga mat hemma.

:zpy micromat och dylikt näe riktig husmanskonst ska det va

Kaffet ute hos uppdragsgivare är för svagt så nescafe espresso är ett måste, vilket just hälldes upp nu. :)

Back to work.:)

Last edited:
korvstroganoff (stavning?) och ris och så slö surfar man lite sporthoj.

Oftast någon egenhändigt ihopfixad pastasallad med kyckling/kalkon/tonfisk/kassler etc, brukar ta med matlåda då jag hellre sparar pengar till annat roligt!

Matlåda med kyckling i Uncle Ben´s Thai Curry m. ris.

Äter hutlösa mängder med kyckling har jag upptäckt, men det är ju gott som fan! :mad:

Pannkakor med kaviarmacka (hård) o mjölk :tummenupp

Idag avnjöts den självklara blandningen av kycklingspett med nudlar och sataysås samt isterband och stuvad potatis..

Några nävar chips (äckliga grillchips) och en skål med youghurt. Orkade inte fixa något annat. Ungarna fick dock lite godare käk, men det räckte bara till dem. Nu går jag och sätter på lite kaffe och tar en fika och avnjuter en av de sista semesterdagarna i tv-soffan...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman