Vad att göra då julen kommer krypande och pengarna sinar?

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Tjenare!
Som topicen vad ska man göra nu när julen börjar krypa sig närmare och man har knappt några stålars kvar..... okej löningen kommer på fredag men vad fan brorsönerna och sambon systers döttrarna ska man ju köpa julklappar osv sov....... :huvet
Så vad har ni för förslag på att göra i den lilla hamnstaden Sundsvall då man inte har mycket att röra sig med??
Några s-vallsbor som har förslag??
Fan illa då till och med bärsen känns dyr att köpa :brinnerup
Help me in my darkest months :Bugar

Gör som jag, fly kalla Sverige och dra till Karibien. Plocka lite snäckor på nån exotisk strand och gör halsband a-la-Robinson till hela släkten... :fyllisar :tummenupp :banana

Bikerbitch skrev:
problemet var att han inte hade några stålars

Inga alls...? :confused: :va
Men då finns det faktiskt "sniglar" man kan köpa på Ica och använda såna skal. Blir nästan lika snyggt..... :tungan

UrbanTiger skrev:
Sälj din kropp på någon dansbandstillställning. En desperat 55 åring betalar säkert 2.000:- för att få leka med dig :hihi

nej men nu är då så att jag inte vill gå och kära ner mig innan julen och bli tvungen och dumpa min tjej :D

Rationalisera.

Gör en deal med dina syskon (om du inte gjort det än) att ge inget till mig för ni får inget av mig så sparar vi pengar hela bunten.

Har du egna kids kan du sträcka ut det till att även gälla era barn.

Annars kan du snacka med din egen mamma om att hon skall skriva "Från mormor och jimler" på dom presenter hon köpt, eventuell motprestation från din sida får ni förhandla om.

Sedan kan du sortera bort de allra minsta syskonbarnen med motivationen "Dom vet inte ens att det är jul i alla fall". Eller så kan du säga att du blivit Jehovas och tänker inte ge några presenter till någon alls ;)

Vill du verkligen ge någonting till folk och fä men inte har några pengar får du sälja din kropp helt enkelt. Finns säkert några hungriga ryska sjömän i hamnen.

:tomten

Last edited:
Du kan väl hyra ut pastejköket till sjömännen nere i hamnen?

/ :tomten

Förslag

Ge dem ett presentkort på att få en upplevelsedag med dig vid lämpligt tillfälle som tex en dag på något kul ställe som badparadis, nöjespark eller en helg när ni paddlar kanot tillsammans.

Ge av din tid för det är faktiskt värdefullt.

Skriv ut ett kort där det står att du donerat 500kr i deras namn till "människofonden"

honkiie skrev:
Att ni luktar fetaost och ouzo och bara kör omkring på vespor utan att bära hjälm?

Ja, det stämmer.

Jag blev bara orolig över att Markus letade efter ny pojkvän. Min SFI-lärare har sagt att det finns ganska många sånna typer som Markus i Stock-holm. Sånna vill man ju akta sig för, vettu.

Last edited:
När jag var liten lånade jag en massa böcker på biblioteket som jag sen slog in och gav bort.

Föreslå att eran familj i år ska ha julklappsbyte! Vi drog igång det förra året och fyfan vad skönt det var att slippa springa och köpa en jävla massa klappar.
Vi gjorde som så att vi skrev allas namn på en lapp och därefter parades lapparna ihop eller om det var någon som drog dem, kommer inte ihåg. Hursomhelst så fick varje person en som de skulle köpa julklapp till. Alla skulle dessutom önska sig tre olika saker så man kunde välja nåt av dessa tre. Priset var satt till en femhundring men det kan man ju variera efter plånboken.
Det var min bästa jul någonsin för jag HATAR att köpa julklappar!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph