Vad är rätt pris på Yamaha XJ6

rockster_junior

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2012
Hoj
Yamaha XJ6n -11
Den ständiga frågan när man skall köpa något:
-Är priset rätt?

Jag Har precis köpt en XJ6:a (naken) för 55 000:-

Mkt fint skick
årsmodell 2011
endast 245 mil
IXIL 4-1 Helsystem
Sportiga backspeglar
GIVI Pakethållare
mjuk ihoprullningsbar väska
GIVI tankväska med snabbfäste
R&G Tail tidy skylthållare
godkännt Skivbromslås värde ca: 950:-

Allt köpt och monterat på Mascot motor i Nässjö.

Allt orginal medföljde.

Jag vill påstå att jag gjort ett väldigt bra köp & borde kunna få ut samma pengar om 1-2 år........ Vad tycker/tror ni?

/Rocko

Livsfarligt att fråga efter man köpt!! :gnissla
Har den ABS?

Vad tror ni den kan tänkas ligga runt prismässigt om 1-2 år. Jag kommer nog inte köra mer än 100-150 mil/år

då är det lika bra du säljer den direkt, hojen ska ju få rulla för det är ju faktiskt roligt att köra hoj.....

Hur mycket du får ut om 2 år..det kan bara framtiden sia om, sätter du 500 mil per säsong så tror jag inte..Köpte själv en fz6s en gång som var 2 år gammal hade gått straxt över 100 mil, körde 1000 mil och sålde den 1år senare, och förlorade bara lite pengar, 4000-5000 kr. Klart bra affär tyckte jag då.

Bara en uppskattning på hur långt jag tror jag kommer köra. inte haft hoj på några år... Och inte heller 2 småbarn som också finns med i bilden nu. Hoppas självklar det blir fler mil och tillfällen än så :D

Anledningen till min ursprungliga fråga är nog bara att jag vill känna att detta köpet skall kännas bra och prisvärt, även om den ev. kommer bli stående p.g.a. familjesituationen.

Men som sagt, nu kommer jag ju göra allt för att verkligen komma ut på vägarna igen :banana

Bara en uppskattning på hur långt jag tror jag kommer köra. inte haft hoj på några år... Och inte heller 2 småbarn som också finns med i bilden nu. Hoppas självklar det blir fler mil och tillfällen än så :D

Anledningen till min ursprungliga fråga är nog bara att jag vill känna att detta köpet skall kännas bra och prisvärt, även om den ev. kommer bli stående p.g.a. familjesituationen.

Men som sagt, nu kommer jag ju göra allt för att verkligen komma ut på vägarna igen :banana

Man skall nog aldrig gå in med de förutsättningarna;) Har man inte köpt hojen av en desperat människa i stort pengabehov, eller av någon som inte behöver pengarna och bara vill bli av med hojen, och priset skall då vara så bra så det inte är sant..

Räkna med en förlust, men en "bra och prisvärd" förlust, de flesta nöjen kostar pengar, totalt sett så är mc åka jäkligt bra med relativt låg värdeminskning för vad man får ut tillbaka:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park