Vad är min laptop värd?

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Tänkte sälja min laptop som är 2 år gammal.
Tänkte be om hjälp här med värderingen.

Fakta:
IBM Thinkpad R40
2,2Ghz Intel Pentium 4
40gb hårddisk
512mb ram
15" skärm
dvd-läsare
inbyggt cisco-wlan 802.11b
bra batteri
väska (oanvänd) + skivor och modemkablar etc.
windows xp professional licens.

Tror inte jag glömt nånting.
Vad kan den vara värd?

/Fredrik

Jag sålde min Compaq X1007EA förra veckan.

Fast min hade centrino 1,4 ghz, 15,4" skärm, 60 gig hd, 768 mb ram. Men annars typ samma. Jag fick 8k.

Fast jag tror nog att den jag hade slår något högre än din. P4:or låter en del o har inte så värst bra batteritider. Sen gör ju skärmen sitt oxå.

Maverick skrev:
Jag sålde min Compaq X1007EA förra veckan.

Fast min hade centrino 1,4 ghz, 15,4" skärm, 60 gig hd, 768 mb ram. Men annars typ samma. Jag fick 8k.

Fast jag tror nog att den jag hade slår något högre än din. P4:or låter en del o har inte så värst bra batteritider. Sen gör ju skärmen sitt oxå.

Snacka om att gamla bärbara har fått ett överpris i secondhand...
Du får ju en ny bärbar (någolunda bra) för en 12-13k...vem betalar då 7-8k för 1-1,5år gammal!? :tungan

tycon1 skrev:
Snacka om att gamla bärbara har fått ett överpris i secondhand...
Du får ju en ny bärbar (någolunda bra) för en 12-13k...vem betalar då 7-8k för 1-1,5år gammal!? :tungan
fast när man börjar kollar vad de för specar på datorna så ligger en sån som jag hade runt 11k ny.. så 8k e väl inte allt för dyrt för en bättre beg?

Maverick skrev:
fast när man börjar kollar vad de för specar på datorna så ligger en sån som jag hade runt 11k ny.. så 8k e väl inte allt för dyrt för en bättre beg?

3k kan väl vara värt, för att få ett års garanti? Bärbara slukar ju skärmar, hårddiskar och andra delar som får för sig att glappa..batterierna brukar inte vara det bästa efter ett år heller..och utan batteriet blir det en portabel stationär... :tungan

tycon1 skrev:
3k kan väl vara värt, för att få ett års garanti? Bärbara slukar ju skärmar, hårddiskar och andra delar som får för sig att glappa..batterierna brukar inte vara det bästa efter ett år heller..och utan batteriet blir det en portabel stationär... :tungan

Min laptop som är 2 år har jag inte haft problem med försämrad batteritid (inte märkbart iaf). Hårddisk, skärm osv funkar utan problem. 3 års garanti på ALLT (så ja, ja ska låta byta ut tangentbordet vars tryckta bokstäver slitits lite)

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna