Vad är "Global virtual card host"?

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Min jobb lap, (Gammal HP) mår skit och jag är extremt beroende av den!

Det började med att jag hade Fejjan uppe ikväll. datorn stod på, sen skulle jag bara kolla den igen efter ett tag men allt hade hängt sig, sen provade jag att starta om med att hålla in knappen, funkade inte, gjorde om det i "felsäkert läge"funkade inte.
Höll in knappen och testade igen.. Verkade inte funka så jag gav upp, men medan jag funderade på hur i helvet jag ska lösa detta inför morgondagen så hoppar den igång, efter 45min!! Och är e x t r e m t slö..

Sen när den håller på att öppna upp skriv bordet så fick jag meddelandet "Global Virtual Card Host har slutat att fungera" den förökte hitta en lösning, men lyckades inte sa den...

SÅ vad fan har hänt?:va

Min HP gapar om samma sak rätt ofta, men har inte märkt av någon prestandaförlust förutom precis när den hänger sig (Gvch), saknar inte heller några funktioner efter den dött så bryr mig inte :D

Känns som en Vista issue?

Edit:
Var visst inte en Vista issue.
Men har ingen fingeravtrycksdosa så kan ta bort skiten
Olli Wuori Jan 28, 2009 12:14:46 GMT Unassigned

--------------------------------------------------------------------------------
Hi Pieter

asghost.exe is on C:\Program Files\Hewlett-Packard\IAM\Bin (anyway in XP). If I remember right I deleted on Vista from this directory and started the laptop again. In case I´m wrong take a copy of program to thusb stick...

I Must try to take it away. In this XP system it dosen´t seems to make any harm, but I don´t need it, because I haven´t any fingerprint manager.

Olli Wuori Jan 28, 2009 12:43:09 GMT Unassigned

--------------------------------------------------------------------------------
Ok. The laptop is still running. First I ended the process asghost.exe and after that I could delete the asghost.exe from the directory. So, after that I will not have any problems from asghost.exe.

Pieter Brand Jan 28, 2009 13:44:39 GMT N/A: Question Author

Olli, thanks! I had to shut off my Vista accountmanagement in order to be able to delete the asghsot.exe. But I finally succeeded.

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...