Vad är din etikett?

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Jag funderade på en sak idag. Sverige vill ju integrera och göra allt jämlikt. Men ändå sätter vi etiketter på allt och alla, Invandrare flykting m.m.

Nu kom en ny (för mig) HBT Homosexuell, Bisexuell, Transexuell...alltså ska jag säga: "Jaså du är en såndär HBT'are?"

Vad tycker ni som blir inradade i såna här grupper om det? Själv upplever jag nästan HBT som att vara kränkande. Jag är heterosexuell själv men i mina öron låter det lite...fel. SOm benämningen på en sjukdom, HBT, ADHD, CP...osv.

Själv har jag etiketten Norrlänning.

"Den där dryge fan" :D

Jag kräver nu representation i samtliga nämnder, råd, yrkesgrupper och så vidare som finns i hela landet. Det är i många sammanhang en klar underrepresentation av dryga jävlar. Politiken undantagen, så klart.

Sätter aldrig etiketter på någon. Kille, tjej, man, kvinna, HBT, gay, lesbisk, bög, invandrare, rasist, etc etc.

Har personen ett namn (vilket alla har) så använder jag det. Resten skiter jag faktiskt i.

Vad folk sätter för etikett på mig, det vet jag inte, vet inte om jag vill veta och skiter nog i det.

Kossan kanske :D

Mina arbetskamrater kallar mig woman ibland pga av en felsägning skitfull en gång. Vi satt och snackade om förhållanden och att vara trogen etc och dyngrak som jag var, skulle jag säga något colt och klämmer ur mig "I'm one mans woman" :va . Ja, du kan tänka dig själv att jag har fått höra den sedan dess, fast det bjuder jag på :tummenupp

Last edited:
ft skrev:
2516932 "Den där dryge fan" :D

Jag kräver nu representation i samtliga nämnder, råd, yrkesgrupper och så vidare som finns i hela landet. Det är i många sammanhang en klar underrepresentation av dryga jävlar. Politiken undantagen, så klart.

Inte för att jag hör till gruppen, men om jag vore skogshuggargay så skulle jag nog fan bli arg över att klumpas ihop med HBT-gruppen.

Dessutom måste jag skrota min bil nu, eftersom den har regnummer HBT...
Jag kanske får annonsera ut den på QX...

Jag bär etiketten "arbetslös". Men jag tar i alla fall inte ett öre i bidrag

Back