Vad är detta för fabrikat på laddaren?

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
Hallå där

Har köpt en ny motorcykel, slut på batteri, tänkte att det inte skulle vara några konstigheter då jag tyckte mig se en CTEK koppling installerad till batteriet. Tar fram min CTEK laddare men märker att det inte går att ansluta pga att "portarna" är olika.

På den som är installerad på min harley så är det en pentagon formad och en cirkel formad ingång, se bild.
image1.jpeg

CTEK ser ut såhär.

image0.jpeg

Någon som vet vad det är för fabrikat på mc laddaren jag behöver införskaffa för att kunna använda snabbkopplingen? Alternativt så får jag väl byta snabbladdnings kontakten till en CTEK om det är som så att det inte är värt pengarna.

Det måste väl vara billigare att byta anslutningssladd`?

Här finns en för M6 skruv:

Mvh,
Ingvar

Den där färgen skriker Hamron, dvs Jula. Kolla deras laddare. Men att köpa en ny Ctek-koppling är ju billigast. Se till att du får en med rätt storlek på öglorna bara.

+7 på att byta kabeln, inte för att det tillför nåt men det sätt en sån kabel på min Thruxton då jag köpte den. Vet inte till vilken laddare den är och den byttes ut till en Ctek kabel.

En sak jag dock reagerat på då det gäller Ctek kabeln är att den är osäkrad, så håll verkligen koll på kabeldragning så det inte råkas bli en brasa av hoj, garage och hus. Nojjig som jag är här jag monterat säkring på Ctek kablarna vid batteriet om det skulle bli nåt fel.

En sak jag dock reagerat på då det gäller Ctek kabeln är att den är osäkrad, så håll verkligen koll på kabeldragning så det inte råkas bli en brasa av hoj, garage och hus. Nojjig som jag är här jag monterat säkring på Ctek kablarna vid batteriet om det skulle bli nåt fel.

Det finns kablar för CTEK med säkring också:

Mvh,
Ingvar

CTEK har väl haft olika kontakter också, jag har haft flera generationer laddare och fått byta någon, men det där var inte en av dom jag har sett..

och + något på att byta kabeln

Det kan möjligen vara till en laddare som OK säljer, sålde. Vi har laddare med nån liknande kontakt till ett elverk och tjänstesnöskotern på jobbet, ser ut liknande och är köpt på OK macken.

Varför kabelladdning är det en elhoj eller har alla hojar elfel nu mera, startade min i går för första gången sedan nyår den startade direkt med sitt biltema batteri.

Noco, men även clasohlsons ctek kopia har den kontakten.

CTEK har väl haft olika kontakter också, jag har haft flera generationer laddare och fått byta någon, men det där var inte en av dom jag har sett..

och + något på att byta kabeln
Japp det har dom.

Av rena principskäl har jag löst problematiken med Morakniv istället för att köpa nya anslutningar till nya laddaren.
Det är så jävla snålt beteende av tillverkaren (speciellt eftersom den gamla modellen var bättre) att jag tvärvägrar att stöda det.

"Nya" laddaren är ärvd, nästa gång köper jag något annat märke.

Snåljävlar. :mad:

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...