Vad är det som hänt med svensk TV? (smyg-censuren)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Det piper vid fula ord och i textningen blir det en massa xxxxx istället för det fina ordet som blev bort pipet.

Sitter Göran Persson och bestämmer vad jag får se och höra på TV nu helt plötsligt???????
Ska han bestämma vad jag ska käka också?

Det har ju kommit smygande men nu ska allt pipas och censureras kors och tvär. Vad händer?

Menar du alltså svenska program, filmer eller serier? Inte bara sådana som är "importerade" från andra länder?

Har aldrig stött på det förut...!

WestW skrev:
Det piper vid fula ord och i textningen blir det en massa xxxxx istället för det fina ordet som blev bort pipet.

Sitter Göran Persson och bestämmer vad jag får se och höra på TV nu helt plötsligt???????

Det har ju kommit smygande men nu ska allt pipas och censureras kors och tvär. Vad händer?

Va? Det här har jag missat

Är det något speciellt program du syftar på? Jag känner igen det där men det var ett amerikanskt program, då är det ju inte helt samma sak.

Svensk media är MTV-influerade. Titta bara på Fattarus video, där de springer omkring i skogen och fular sig. Ordet "käften" är censurerat. :kocko

tv3 och kanal5 sänder från england och detta medför att dom måste följa engelsklagstiftning.

Jag tycker att den svenska censuren xxxxx rejält med xxxxxxxxx och jag vill kunna se mina xxxxxx program utan någon xxxxxxxxx censurxxxxxxx.

sharpedge skrev:
Jag tycker att den svenska censuren xxxxx rejält med xxxxxxxxx och jag vill kunna se mina xxxxxx program utan någon xxxxxxxxx censurxxxxxxx.
Kul att gnälla för gnällandets skull?
Svensk TV är inte censurerad. Som tidigare nämnts är 3:an och 5:an inte svenska.

spoon skrev:
Dom nordiska länderna kommer troligtvis aldrig apa efter.
Onödigt
Jag hoppas och tror att vi slipper censur mot grovt språk även i framtiden. Tack och lov har vi ju inga riktigt konservativa partier som är något att räkna med. :)

Alf Svenssons avhopp är ju ännu ett gott tecken.

Edit: Westw, det var inte dig jag ville ge en känga. :hej Bara "hänga-påarna"..

McB skrev:
Svensk media är MTV-influerade. Titta bara på Fattarus video, där de springer omkring i skogen och fular sig. Ordet "käften" är censurerat. :kocko

Precis, :kocko
Det borde bara sända en svart ruta utan ljud när de spelar Fattarus videos.

Jag blir fruktansvärt irriterad varje gång jag ser program där de lagt in såna där pip. Det går emot allt vad Sverige står för att censurera på det sättet. Vi är inga idioter som inte skulle klara av att höra en svordom :mad: Allt ska visst amerikaniseras nu för tiden...

Tackar vet jag SVT :tummenupp

WestW skrev:

Med tanke på tiden du lagt in detta så kan jag tänka mig att du syftar på The 70s show. Kan ju hända att den redan var censurerad på det viset från studion, det tror jag att den var i detta fallet.

Merlin skrev:
Med tanke på tiden du lagt in detta så kan jag tänka mig att du syftar på The 70s show. Kan ju hända att den redan var censurerad på det viset från studion, det tror jag att den var i detta fallet.
Det avsnittet såg jag också, men jag tolkade inte "censuren" som censur, utan som avsiktliga skämt. Faktiskt riktigt roliga också. :D

Lite utanför ämnet men....
Vilka var det som myste i badrummet och vet någon vart spektaklet finns att beskåda?

Något som jag tycker är trist är de censurerade låtarna på radio. det låter verkligen illa. Om de reklamfinansierade stationerna är rädda för att tappa sponsorer så är det väl deras beslut, men varför kör SR dessa tråkiga illalåtande versioner??
Som låtskrivare är det ju kul och inkomstgivande att få sina låtar spelade i radion, Men först skall någon annan sudda ut det som inte låter bra i deras öron???

det är väl snart dags att klä på alla nakna statyer i våra parker och måla över blottade kroppsdelar på våra museum.

trist Jävligt trist. :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage