vad är det jag inte fattar?

de e nått fel i skallen på dem?

eller så är de att integrationen av "dem" har gått fel å att vi svenskar är alldeles för rasistiska å inte ser till deras behov tillräckligt.. fyfan för svenskar.. vi är alldeles för ignoranta å ser inte till de nya svenskarnas bästa.. ner med rasistiska brandmän!

Att dom kastar sten efter polisen skulle väl inte vara allt för förvånande, men ambulans och brandkår? De kanske ser alla med uniform som auktoritetspersoner och drar dem över en kam?
Nåväl, dags att sova, måste vila i helgen så jag kommer upp i tid och kan stena brevbäraren på måndag.

stenkastning såg man mycket på tv förut dom kanske har tagit med sig kulturen hit. bättre att dom kastar på varandra. börjar de brinna kan dom ju alltid försöka kasta sten på elden för brandmännen borde inte ens åka dit.

Tror dom har lite abstinens, liknande den vi har på vintersäsongen. I deras hemländer kanske de har som tradition att stena någon varje söndag innan middagen, men så flyttar dom till Sverige där inte denna tradition finns så då slår det slint i huvudet på dom stackarna. Vi kan ju knappast skylla detta beteendet på dem, utan detta får ju såklart staten ta på sig. :3freak

FUBAR skrev:
I deras hemländer kanske de har som tradition att stena någon varje söndag innan middagen, men så flyttar dom till Sverige där inte denna tradition finns så då slår det slint i huvudet på dom stackarna.

Mycket man inte känner till, galet är det.

Kan inte brandkren svara med att spruta på dom? :hihi

Edit: Vatten altså inget annat..

Last edited:
Kids kastar väl sten eller vadsomhelst på allt möjligt? När jag var lite hade jag klasskompisar som kastade sten på bussar, la ut stora grenar på vägen etc etc. Själv var jag naturligtvis aldrig med när sånt inträffade.

Mickez77 skrev:
Fattar noll vad det är för bra med att kasta sten på brandkåren :confused:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=504131&previousRenderType=2

Varför ska man inte kasta sten på brandkåren?

Gör jag också när jag är utomlands. Speciellt om "rasisterna" i det aktuella landet betalar mitt uppehälle... :rolleyes:

Eller var det så att branden var anlagd och någon inte ville att den skulle släckas? Kanske hade en ung kvinna i den aktuella trappuppgången setts utan slöja innan mörkret inbrott, eller än värre; setts läsa en bok?!? I värsta fall från vänster till höger... :(

Finns väl liknande exempel där ambulanspersonal har blivit hotad och tillsagda vilka som ska få vård och inte efter bråk mellan "storfamiljer"... :suck

det handlar väl som vanligt om respekt... det ordet som dessa människor älskar att missbruka. Jag tror att de gör vad som helst för att omgivningen ska tyckade är coola eller för att vinna någon stackars missanpassad grupps så kallade respekt... Nä, ge dom en ungdomsgård fylld med duktiga ledare och där det gäller att sköta sig för att få tillträde. Kanske man kan få dem att pyssla med något vettigt, samtidig som de förhoppningsvis lär sig att fungera i samhället.

Va fan ska det daltas hela tiden för..... Sätt hårt mot hårt.... Dra fram brandslangen o ge dom va dom tål....

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025