vad är det här? (yamaha R6)

c.falk

15000 RPM är fanimej livsfarligt..
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6
Kanske blir dumförklarad för denna fråga.. well, detta är min första hoj å det är första gången jag skruvar i den så jag har grymt mycket att lära mig! Det är så att jag ska byta drivpaket för första gången och när jag hade tagit loss kåpan så dök den här behållaren upp.. :confused: Vad är det för behållare? Skulle va ruskigt sjysst om någon som visste tog sig tid att svara :tummenupp

Bifogat

• Photo-0034.jpg
    Photo-0034.jpg
    43.3 KB · Visningar: 284
Expansionskärl för kylvätskan.
Lämpligen fylld med kylvätska nånstans mellan
min/maxstrecken!

Det var det jag tänkte också.. luktade som det. men va fan ska man inte komma åt att fylla på om det skulle behövas utan att riva bort kåpan? tack för hjälpen :Bugar

lätta tipps:
bensin luktar starkt
glykol smakar sött
vatten smakr i regel inget
olja glider bra mellan fingrarna ofta brunt/svart till färgen

så hittar du en vätska börja med att lukta. luktar de inte bensin så kolla färgen på de. är de inte svart /brunt så smaka på de smakar de sött så är de glykol annars är de vatten:)

freestyle skrev:
2376856 lätta tipps:
bensin luktar starkt
glykol smakar sött
vatten smakr i regel inget
olja glider bra mellan fingrarna ofta brunt/svart till färgen

så hittar du en vätska börja med att lukta. luktar de inte bensin så kolla färgen på de. är de inte svart /brunt så smaka på de smakar de sött så är de glykol annars är de vatten:)
Men man ska väl inte smaka på glykol de är väl giftigt har jag för mej:va

Mr.PB skrev:
2376880 Men man ska väl inte smaka på glykol de är väl giftigt har jag för mej:va

ja de är giftigt slår ut njurarna. alkohol är likaså de ett gift och dricker du för mycket dör du likaså av de ;):yoparty

doppa fingret i glykolen. lägg tungan på fingret. du känner garanterat direkt om de är glykol eller vatten. och jag lovar du dör inte...... är du orolig så ha vatten jämte sköjl munnen å spotta. :)

tänkte att det var behållare för kylarvätskan jag å.. men för att ligga på säkra sidan vare ju bäst att fråga nån som visste! Tack för hjälpen grabbar :tummenupp

freestyle skrev:
2377154 ja de är giftigt slår ut njurarna. alkohol är likaså de ett gift och dricker du för mycket dör du likaså av de ;):yoparty

doppa fingret i glykolen. lägg tungan på fingret. du känner garanterat direkt om de är glykol eller vatten. och jag lovar du dör inte...... är du orolig så ha vatten jämte sköjl munnen å spotta. :)
Jo tack för tipset:tummenupp
men jag tycker det brukar räcka att lukta på olika saker så brukar man ju fatta va de är förnått men jag ska göra som du säger nästa gång jag är osäker:yoparty

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti