Vad är clutch switch wire?

nerg

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Hoj
XJ 750
Vad gör kabeln clutch switch wire? Jag har nyss köpt en motorcykel som inte längre går igång och jag är helt okunnig. Kabeln "clutch switch wire" har gått av. Är det därför den inte startar?
Tacksam för snabbt svar!

nerg skrev:
2217567 Vad gör kabeln clutch switch wire? Jag har nyss köpt en motorcykel som inte längre går igång och jag är helt okunnig. Kabeln "clutch switch wire" har gått av. Är det därför den inte startar?
Tacksam för snabbt svar!

Kabeln till brytaren som känner av att du har kopplingen indragen vid start.

Och den måste vara hel för att motorn ska starta?
Jag ber om ursäkt för min okunnighet...

nerg skrev:
2217597 Och den måste vara hel för att motorn ska starta?
Inga problem.. Klart du måste fråga..

Kan du inte bara testa att tvinna ihop den? Eller om en bit saknas, sätta dit en stump lampsladd eller vad som helst?

hittade svaret på min egen fråga nu. den behövs tydligen bara om man vill kunna starta med annan växel än neutral.

nerg skrev:
2217597 Och den måste vara hel för att motorn ska starta?

Det man inte kan är till för att lära sig. Vad vore livet utan utmaningar? Självklart ska du fråga!

Är du säker på att det är i den kabeln/brytaren felet sitter? Om inte så kan du även kika på dödaren och sidostödskontakten, samt deras anslutningar.

Vet inte exakt hur det är på din cykel, men vissa kan startas utan att hålla in kopplingen om du inte har någon växel i. Om det gäller för din hoj, så borde den starta under de förutsättningarna även om kabeln vore av.

Enklast vore som föregående talare föreslog, att koppla förbi brytaren (eller den delen av kabeln som du misstänker att det är fel på) och se om den startar då.

Lycka till! :tummenupp

Edit: Gött att du hittade felet själv. Då känner man sig ju lite extra smart. :)

Fick äntligen igång den nu, tack vare något så enkelt som att inte ge den någon gas alls, medan jag chokade och startade :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti