Vad ÄR det?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Abstinensen är tuff i postcoronans efterdyningar och motvilligt wedgar småhojar in sig i det snålt tilltagna förrtitalsgaraget. Det här ska vara en Suzuki TS125-81 men vad gör enkeldämparen med länkage där ihop med luftkylning och trumbromsar?

Jag behöver en @Grandell
 

Bifogat

  • 496B2DB2-F9E7-426F-B46A-663B83809F8E.jpeg
    496B2DB2-F9E7-426F-B46A-663B83809F8E.jpeg
    3.6 MB · Visningar: 89
Abstinensen är tuff i postcoronans efterdyningar och motvilligt wedgar småhojar in sig i det snålt tilltagna förrtitalsgaraget. Det här ska vara en Suzuki TS125-81 men vad gör enkeldämparen med länkage där ihop med luftkylning och trumbromsar?

Jag behöver en @Grandell


Du tror texten på svingen är legit?

Nix. Standard TS 125ER av 82-år modell skulle jag säga.
...och http://suzukicycles.org/All-Suzuki/


1982_TS125_red_hage_450.jpg

Känns igen?

Dom brukar ha rätt för sig, jag hittar bara en tveksamhet i texten: dom tror svingen är äktalu, men jag har för mig det var silverlackat stål, och därtill bra nog gjort att lura journalister som ändå bara ville köra större "riktiga hojar".

Grattis till en udda hoj som dog fullständigt när DT 125 LC gjorde entré året därpå.
 
Du tror texten på svingen är legit?

Nix. Standard TS 125ER av 82-år modell skulle jag säga.
...och http://suzukicycles.org/All-Suzuki/


View attachment 476715

Känns igen?

Dom brukar ha rätt för sig, jag hittar bara en tveksamhet i texten: dom tror svingen är äktalu, men jag har för mig det var silverlackat stål, och därtill bra nog gjort att lura journalister som ändå bara ville köra större "riktiga hojar".

Grattis till en udda hoj som dog fullständigt när DT 125 LC gjorde entré året därpå.
Verkar stämma?? Ända skillnaden jag ser så långt är att bakre bromsarm går över svingen på min, och inte under. Ja svingen ska nog försöka ge illusionen av aluminium ?
 
Liiite ironiskt med den tidens buzzword "Full Floater" klibbat just över den verkligt icke flytande infästningen av reaktionsstaget från bromsskölden...


Änyways, skillnaden i dragning av bromsstaget kan vara marknadskulturellt betingat.
US: desert riding och hare scramble.
EU: Enduro/geländesport.

Hojen duger inte till något av det, men det kanske handlar om traditioner för respektive marknad.


Som pausunderhållning medans vi funderar kan vi begrunda Suzukis approach till US-marknaden 10 år tidigare.
N.B! Pre-reed!


1971-2_TS400_ad1_800.jpg


Pinning it!
 
Såg att Notrightriders tips om -82 verkar spricka tyvärr, på bilder verkar -82 ha gjutna utstick höger sida för kopplingsgrejer som min saknar. Min kopplingsarm sitter på vänster. Och min har skjutspinnefästen på ramen till skillnad från -82 där de sitter i svingen
 

Bifogat

  • 38DEC161-9901-4877-939A-BD701BB6E8DF.jpeg
    38DEC161-9901-4877-939A-BD701BB6E8DF.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 18
Last edited:
Såg att Notrightriders tips om -82 verkar spricka tyvärr, på bilder verkar -82 ha gjutna utstick höger sida för kopplingsgrejer som min saknar. Min kopplingsarm sitter på vänster. Och min har skjutspinnefästen på ramen till skillnad från -82 där de sitter i svingen

Kolla på 83 då?
81 hade twinshock och 84an var helt ny med vattenkylning mm.

Man skall också ha klart för sig att jänkarna bryter modellår lite annorlunda.

Är ramnumret bortslipat?
Annars är väl det den enklaste vägen att få fram exakt modell på hojen.
 
Kolla på 83 då?
81 hade twinshock och 84an var helt ny med vattenkylning mm.

Man skall också ha klart för sig att jänkarna bryter modellår lite annorlunda.

Är ramnumret bortslipat?
Annars är väl det den enklaste vägen att få fram exakt modell på hojen.
Nej ramnummer finns synligt, men jag snöade in på att den är lite HPD, den är iaf ombyggd till något scramblerliknade. Ska prova att googla då
 
Back
Top