Va tycker ni?

CBRFireBlade

FireBlade
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
SXV550
Va tycker ni att man ska göra ne man inte haft körkort så länge och vill försäkra sin nya älskling men har knappt råd?

CBRFireBlade skrev:
Va tycker ni att man ska göra ne man inte haft körkort så länge och vill försäkra sin nya älskling men har knappt råd?

Sälj, köp en du har råd med. Det är det enda du kan göra om du inte vill köra bara trafikförsäkrat.
Hoppas verkligen att du inte är dum nog att överväga att ställa den på ex. morsan.
Då blir du nekad ersättning vid ev. skada och då kan du lika gärna köra utan försäkring.
Det finns andra hojar som är minst lika snygga/roliga men kostar en spottstyver att försäkra.
har man inte pengarna så får man skaffa nåt billigare.

CBRFireBlade skrev:
Det ÄR gott med nudlar. De finns i flera smaker dessutom.

pvcraketen skrev:
Det ÄR gott med nudlar. De finns i flera smaker dessutom.

Inte att underskatta:) Jag har alltid ätit nudlar som kompliment..det är faktist gott:) Så jag håller med.

Av någon anledning får jag mat fortfarande hemifrån...
Fast nu ska vi inte göra det här till en mattråd.

Men annars så är det bara att flytta från götet ut på vischan, bli äldre, halvförsäkra eller skaffa en hoj du har råd med.

Smakar det så kostar det. :mattias

CBRFireBlade skrev:

hoj

CBRFireBlade skrev:
Du köper min blade med 25 kw som ursprungeffekt kostar mig
2370:- Hel/helår 96,a hyffsat moddad 03,ans bakände,bromsar med waveskivor mm mm, finns bild på hojbilder röd med 98,ans kåpor.

Sniper skrev:
Du köper min blade med 25 kw som ursprungeffekt kostar mig
2370:- Hel/helår 96,a hyffsat moddad 03,ans bakände,bromsar med waveskivor mm mm, finns bild på hojbilder röd med 98,ans kåpor.

Tror att dom går på ursprungseffekten... INTE 25kw på din då..

CBRFireBlade skrev:
dom aldra flesta går på orginal effekt men inte alla

Helt rätt. Häromdagen snackade jag med Folksam här i Göteborg om detta. De går mycket riktigt på effekten som ages i regbeviset. KIllen jag snackade med var dock mycket snabb att framhålla, att om hojen vid en skada visar sig ha mer effekt än vad som framgår av papperen, så nekar man vagnskadeersättning rakt av.
Räkna med trubbel alltså om man försäkrar på lågeffekt men har fulldito och råkar ut för skada.

Ankan skrev:
Helt rätt. Häromdagen snackade jag med Folksam här i Göteborg om detta. De går mycket riktigt på effekten som ages i regbeviset. KIllen jag snackade med var dock mycket snabb att framhålla, att om hojen vid en skada visar sig ha mer effekt än vad som framgår av papperen, så nekar man vagnskadeersättning rakt av.
Räkna med trubbel alltså om man försäkrar på lågeffekt men har fulldito och råkar ut för skada.

Trafikförsäkring på lågeffekt blir billigt och jag tror inte man riskerar nån förhöjd självrisk..

Bergare skrev:
De där me försäkring är överskattat, skit i den..

Tyvärr tycker inte svenska staten det. Lag på att man måste ha trafikförsäkring i Sverige. Gissa hur billig premien hos Trafikförsäkringföreningen är, dvs de som har statens bemyndigande att driva in den premien jämfört med vilket FB som helst. Jodå förstod ironin

Anders R skrev:
Tyvärr tycker inte svenska staten det. Lag på att man måste ha trafikförsäkring i Sverige. Gissa hur billig premien hos Trafikförsäkringföreningen är, dvs de som har statens bemyndigande att driva in den premien jämfört med vilket FB som helst. Jodå förstod ironin

Den är för mc 195 kronor per dag

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back