Va fan da?

Eyub

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ducati 748S Ducati Corse Edition
:confused:

Köpte min strypsatts (25kw)
till min Gsx-r 750 -96 häromdan från mc-kompaniet.
trodde då ja skulle få hem några skyssta strypbrickor med gängor eller packningar eller nåt men fick hem dessa sketa PLÅT BRICKOR....
skulle man kunna köpa var som helst för en 20 ga! men jaja bara dom
duger till besiktnings männen så :confused:
(de va no "25kw"`s papprerna som kosta)

1500kr för detta :

Bifogat

• DSC003842.jpg
    DSC003842.jpg
    47.7 KB · Visningar: 408
fy fan va surt . kan man ju lika gärna kopiera dom där, bänka hojen & visa dom det papperet det är ju fan billigare :3freak

granath_ skrev:
fy fan va surt . kan man ju lika gärna kopiera dom där, bänka hojen & visa dom det papperet det är ju fan billigare :3freak

men i bland är de bara att följa reglerna

testkörde inte ens min då jag var in... körde dit den men det var lite halt så dom ville inte ut

bara man han papprena okey, jo blinkers å allts krafs. Får inte ha slipon heller (jag fick omreggning eller va det heter) dom menade på att det gav effekt och den va då på mer än 25kw:(

Mr Helmut skrev:
men i bland är de bara att följa reglerna

testkörde inte ens min då jag var in... körde dit den men det var lite halt så dom ville inte ut

bara man han papprena okey, jo blinkers å allts krafs. Får inte ha slipon heller (jag fick omreggning eller va det heter) dom menade på att det gav effekt och den va då på mer än 25kw:(

du följer ju reglerna om du har papper på en bänkning med högst 25kW, spelar ingen roll om du har stoppat bommull i cylindrarna.

granath_ skrev:
du följer ju reglerna om du har papper på en bänkning med högst 25kW, spelar ingen roll om du har stoppat bommull i cylindrarna.

bommul lär ju inte öka effekten

tror du seriöst det vore lagligt med tex slipon eller helsystem? dom har ju gjort bänkningen med alla orginal delar inte fullflödes dämpare å turbo

jag fick då åka hem och montera på orginal pipa sen åka tillbaka

Brorsan hade slipon på sin när han reggade. Tror det beror mer på vad det är för besiktningsgubbe än vad du har för system på.

knallen skrev:
Brorsan hade slipon på sin när han reggade. Tror det beror mer på vad det är för besiktningsgubbe än vad du har för system på.

jo såklart de lär funka ibland men förklaringen jag fick till varför jag inte kom igenom köpte jag faktiskt även fast jag var förbannad:D

Köpte mina strypningar av dom också men jag hade trottelstopp+brickor

Mr Helmut skrev:
bommul lär ju inte öka effekten

tror du seriöst det vore lagligt med tex slipon eller helsystem? dom har ju gjort bänkningen med alla orginal delar inte fullflödes dämpare å turbo

jag fick då åka hem och montera på orginal pipa sen åka tillbaka

blev nog några missförstånd nu :tungan
jag tyckte du menade att en strypning endast är godkänd om du hade köpta strypsatser & det jag menade var att det inte spelar någon roll på hur du stryper den.
men om du har ett slipon som klarar bullernivån & ett papper med en maxeffekt på 25kW så ska det inte vara något problem :)

jag köpte likadana till min zx6:a. Jag behövde aldrig köra in hojen i besikningshallen, besikningsmannen tog intyget och läste av ramnumret där den stog på parekringen.

Bifogat

• strypning1.jpg
    strypning1.jpg
    49.2 KB · Visningar: 121
Det är väl inte enda gången man får betala för framtagningen och kunnandet.
Vad tror du elektroniken till pc o cdi o sånt kostar ? Fast där är det inte riktigt lika uppenbart.

Å så ett ironiskt 'hurra' för väl vald trådtitel.:D
/u

Last edited:
ulf_lundin skrev:
Det är väl inte enda gången man får betala för framtagningen och kunnandet.
Vad tror du elektroniken till pc o cdi o sånt kostar ? Fast där är det inte riktigt lika uppenbart.

Å så ett ironiskt 'hurra' för väl vald trådtitel.:D
/u

Precis. Certifieringar är inte direkt gratis att göra. Sen är det väl bra att lösa ett problem så enkelt som möjligt, inte hade det väl varit bättre om du hade fått något komplicerat som gör exakt samma sak?

Sen kan du ta bort momsen på 300:-, den är en av de största kostnaderna i sammanhanget.

Jämför även exempelvis kontaktlinser, de kostar runt 1:-/st att tillverka.

/Stefan M

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...