Vårmönstring 2009

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tänkte att det är läge att göra en liten vårmönstring.

Berätta gärna lite om vad du sitter på för vagnpark, planer med körning och fordon. Bilder såklart - nya !

Jag föregår med gott exempel ...

Huvudcykel i år, får man väl motsträvigt säga, blir en KTM 690 SM Prestige -07 som ska rejsas i Supermono / 690 cup. Gamla moddar är lite eloxerade grejer och helakra med mappning. Nya moddar blir nytt insug, renoverad fjädring med starkare fjädrar, ny plast med tillhörande dekaler. Bild som den står just nu, i princip helt klar, hehe.

Sen har jag kvar den gamla Husan, en FS650 -06. Slirkoppling, RAAS och magurabromsar är avsteg från original förutom plast och dekaler. Nytt till i år är att den nog ska få gå lite gata, ställde på den för första gången i höstas. Till det har den fått framlyse från 09. Bild från i söndags med dubbdäck tillsammans med två andra ärorika generationer av bergare.

Min gamla ZZR 600 har ännu inte fått permanent uppehållstillstånd, fortfarande med tyska papper. Målet med den är att den ska bli svensk och jag ska få köra i alla fall några mil. Inga bilder tyvärr, minns knappt var den står...

Bifogat

• DSC00537_.JPG
    DSC00537_.JPG
    125.2 KB · Visningar: 54
  • DSC00612_.JPG
    DSC00612_.JPG
    170 KB · Visningar: 62
jaha näste man till rakning, jag kommer åka kvar på samma yamma (delvis ialf) HELT ny motor, nu med större borr och lite annat . lite fjädrings ändringar. och naturligtvis så är den race-blå, alla har väl sett den så någon bild behövs kanske inte:)

inget nytt mer än att slirkopplingen åker i och att en topp är på prepp, sen om det blir åkning vet jag inte, just nu är den ute på annons och min axel värker satan så vi får se, hittar jag en ram med papper så ska den bli gatreggad

inget nytt mer än att slirkopplingen åker i och att en topp är på prepp, sen om det blir åkning vet jag inte, just nu är den ute på annons och min axel värker satan så vi får se, hittar jag en ram med papper så ska den bli gatreggad

klart du måste rulla lite i år. slog min axel ur led igen förra lördagen :( vet det gör ont med sönderdragna liggament och trasiga muskler mm, har en rätt hård sjukgymnastik framför mig nu, har även fått en axelortos som jag måste köra med.

hoppas du kan köra ialf

Jag gör som förra året, tränar när jag har lust och kör de tävlingar som finns, inför säsongen ska jag tvätta hojen, den var inte helt ren sen sista tävlingen såg jag. :)

Jag gör som förra året, tränar när jag har lust och kör de tävlingar som finns, inför säsongen ska jag tvätta hojen, den var inte helt ren sen sista tävlingen såg jag. :)

tvättat min 4 gånger och nu börjar den se skaplig ut efter östhammars racet.. stefan fick sälja sin för han fick den inte ren..

El-moppe. Röd. Original. 45 friska blås. :yoparty :D

ÄNTLIGEN gör du comback:krama

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...