Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja..
Då har man blivit tagen för Vårdslöshet i trafik..
Kör på E4:an norr ut när jag åker förbi en blå renault på slangen, kör inte fortare än hastighets gränsen..
När jag lagt ner hojen så ser jag i backspegeln hur den här blåa renaulten kör som en galning, kommer upp på min vänstersida och trycker av mig vägen, jag tror det e ett pucko som inte gillar hojåkare, så jag stannar, då slänger killen upp polisbrickan!! Fuck!!
Han anklagar mig för Vårdslöshet i trafik...
Säger att jag kommer bli av med kortet om jag inte erkänner, och får bara böter om jag erkänner.
Killen var inte ens i tjänst, utan hade sin fru och barn i bilen, jag kan tycka att det han gjorde, var mer vårdslöst än att jag körde på slangen.
Sak samma, dum som jag var så erkände jag brott, men kunde neka vid senare tillfälle om jag ville det "förklarade polisen"..
Min fråga, då det varit lite oklart i tidigare inlägg, vad ska jag göra, Neka och gå till tingsrätten, eller erkänna rakt av och vad brukar då dommen bli?
Det var inte mycket bilar ute, han var inte i tjänst (poliser e dock alltid i tjänst), hade sin fru och barn i sin privata bil som han då körde!!!
Tacksamm för svar.
/Nille
polisen ska motivera att det var vårdslöst och du ska motivera att det inte va det. iochmed att du inte har kört för fort, (gränsen för vårdslöshet går väl 30 km över) så har du inte brytit mot någon nerskriven lag. står ingenstans i boken att det är mot lagen att köra på bakhjulet utan vittnen ska motivera att du har framfört motorcykeln på ett vårdslöst sätt.
Är du säker på att det inte står någonstans i lagboken att man inte får köra på slangen???
Dom brukar ju alltid hitta nått att sätta dit en för om man har slangat....
Har en vän som e blåbär han säger att dom tar kortet direkt på plats,
men för vad i så fall? om det inte är olagligt...
Man kanske skulle surfa in på trafikjuristens hemsida och fråga...
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |