Våldsam hojolycka på Drottninggatan!

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Saxat från UNT:

Vid 18-tiden idag kolliderade två motorcyklar i korsningen Västra Ågatan-Drottninggatan. Motorcyklarna var på väg att svänga ut på Drottninggatan från Västra Ågatan när föraren av den första motorcykeln var tvungen att tvärbromsa för en fotgängare på övergångsstället varpå den andra motorcykeln i våldsam fart körde in i den framförvarandes packväska med sin högra backspegel. Kollisionen orsakade ett flertal potentiellt allvarliga sprickor i fästet till höger backspegel medans packboxen på den framförvarande motorcykeln till synes klarade sig helt utan skador. Bägge förarna klarade sig utan allvarligare skador men chockades svårt och var tvungna att klämma varsin hamburgare med tillhörande pommes frites i Sigtuna!

hihi... det gick väl i 0,3 km/h typ och jag höll *normalt* säkerhetsavstånd dvs > 1sek vilket med den låga hastigheten var ungefär 14 cm. Funderar på att linda några varv med tejp runt och spraya på svart färg. Den håller ihop men klarar säkert inte en krasch till! :D

Det var iaf UrNinja jag körde på. Först vibrerade han sönder min cylinder och nu förstör han min backspegel! Ska aldrig ligga bakom honom mer... :brynad ;)

UrNinja :whip n'Lasse

n'Lasse skrev:
hihi... det gick väl i 0,3 km/h typ och jag höll *normalt* säkerhetsavstånd dvs > 1sek vilket med den låga hastigheten var ungefär 14 cm. Funderar på att linda några varv med tejp runt och spraya på svart färg. Den håller ihop men klarar säkert inte en krasch till! :D

Det var iaf UrNinja jag körde på. Först vibrerade han sönder min cylinder och nu förstör han min backspegel! Ska aldrig ligga bakom honom mer... :brynad ;)

Så går det när man försöker hänga på så mäktiga hojar Lasse. Och visste inte du att säkerhetsavståndet till Intrudern är 300 meter? :crash

Stubina: bara i vissa fall?

Det är ju det jag har sagt Lasse! Den där trajjan kommer att dra ner dig i fördärvet. Ett fortsatt förhållande med den blåa trecylindriga kommer att sluta i tårar.

n'Lasse skrev:

Hur kan man bara ligga bakom en cruiser, jag antar att Urninja inte hade sin egen hoj för den har inte packväskor?

/Simba

Simba skrev:
Hur kan man bara ligga bakom en cruiser, jag antar att Urninja inte hade sin egen hoj för den har inte packväskor?

/Simba

Nejdå Simba, det var räsern. Den har packbox längst bak, precis som Rossi och grabbarna har på sina :hej :rolleyes:

Urninja skrev:
Nejdå Simba, det var räsern. Den har packbox längst bak, precis som Rossi och grabbarna har på sina :hej :rolleyes:

Fattar jag dig rätt så grenslar du åter igen din NINJA!!!

/Simba :rock

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...