Vågar man parkera hojen på Arlandas Beta parkering?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Hej
De är så att jag jobbar utomlands och flyger från Arlanda var annan vecka. Nu när sommaren börja närma sig vore de både roligare och mer praktiskt att ta sig igenom Stockholm på 2 hjul istället för 4a.
Frågan är då vågar man ha hojen på Beta parkeringen 1 hel veckan? Man får ju känslan av att inte ens den dummaste tjuven skulle försöka sno något på ett inhägnat område med bommar kameror och aktiviteter 24/7. Vad tror sh folket ska man våga ?

Jag skulle nog inte ställa den utomhus på Beta. Inte för att stöldrisken är så stor men övervakningen är inte så bra den heller.

Jag skulle nog sikta in mig på något P-hus istället.
Det går ju att *erhm* parkera gratis där ifall man råkar köra in mellan bommar eller fel väg.

Näe..ska den stå på en grusparkering i nån vecka i regn och rusk..så kanske det kommer ngt stressat klappträ till bilist
och backar på den så den välter.

Du får skaffa en ratbike som 2:a hoj.

Jag har också funderat på att ta hojen till Arlanda, men vad gör ni av skinnställ, hjälm m.m.?

Hur länge får man stå på MC parkeringen utanför terminal 5 ?
Där har jag stått men då har jag bara varit bort över dagen .

Det där med övervakning är nog inte tipp topp på långtidsparkeringarna. Har hört otaliga berättelser om stöldraider där bl.a bilar länsats, inga problem trots "övervakning".

jag parkerar i bland på Bromma flygplats, hojparkering, och slänger in skyddsutrustningen i ett förvaringsskåp, 60 kr för en långhelg, (hjälmen går precis in). Har hittills inte varit några problem men då är Bromma mycket mindre och lättare att ha uppsikt över.

Tror nog också att p-garaget är ett bättre alternativ.

Jag har också funderat på att ta hojen till Arlanda, men vad gör ni av skinnställ, hjälm m.m.?

Finns förvaringsboxar lite här och var på flygplatsen.
Jag har använt dom i tunneln på botten-våningen mellan P-huset och terminal 5.

Hur länge får man stå på MC parkeringen utanför terminal 5 ?
Där har jag stått men då har jag bara varit bort över dagen .
Så länge du betalar för det :-p
Arlanda har ju börjat med att ta betalt för mc-parkeringarna utomhus också. Förut var de gratis, men eftersom vissa mopedbilar satt i system att stå där så blev det betalplats istället.
Man betalar via telefon.
Men alla system har svagheter och vet man bara vilka så går det att stå gratis.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul