Har läst och hört så mycket om "osynliga" oljefläckar, kedjor som går av pga fabrikationsfel, vobbling pga slitage osv. Att det inte är riskfritt att köra båge vet man ju, men det låter oroväckande med alla dessa faktorer som man inte kan påverka själv.
Det jag undrar är:
1, Vad är "maxåldern" på en båge, för att det inte ska vara som att sätta sig i en rysk ubåt från andra världskriget? Dvs risken för skit är liten. (Kollar på bågar mellan 98-03)
2, Hur vanligt är det med incidenter som t,ex kedjan går av på motorvägen/"osynliga" oljefläckar eller annat som man inte kan påverka?
3, Är all utrustning som säljs idag helt ok eller vad ska man köpa? Är begagnad ok?
Det jag undrar är:
1, Vad är "maxåldern" på en båge, för att det inte ska vara som att sätta sig i en rysk ubåt från andra världskriget? Dvs risken för skit är liten. (Kollar på bågar mellan 98-03)
2, Hur vanligt är det med incidenter som t,ex kedjan går av på motorvägen/"osynliga" oljefläckar eller annat som man inte kan påverka?
3, Är all utrustning som säljs idag helt ok eller vad ska man köpa? Är begagnad ok?