Vågar man köpa Suzuki bil?

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Måste skaffa kombi bil och har inte lust att lägga mer än 50´, Suzuki Baleno tycks vara prisvärd men törs man slå till? Märket är ju mera välkänt i mc sammanhang och frågan är vad bilarna håller för klass?
Nån som har erfarenhet?

Självklart vågar man köpa en baleno,men det är ju en lågprisbil och man får vad man betalar för.Har haft en swift som iof var pålitlig men dyr när något gick sönder och inte särskilt lättmeckat. Skulle hellre köpa en volvokombi isåfall.kostar lite mer men bättre kvalite` Det finns säkert lika många åsikter om detta som antalet SH åkare. Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har hårdkn*llat min Suzuki Swift i nio år och den vägrar dö. Suzukibilar är bra grejer.

Ena dam på jobbet försökte sälja sin suzukibil ett tag men fick ge upp när ingen vart intresserad(trots sänkning av priset i omgångar)
Böt in den mot en volvo och fick apdåligt betalt. Andrahandsvärdet verkar med andra ord inte så bra.
-men hon var nog nöjd med den så länge hon hade den.

Jag har en Suzuki Swift -90:a. En gammal vinterbil. Jag har aldrig sett något som rostar så snabbt som den bilen gör. Oavsett hur man sköter den (vaxar,tvättar & dyl) så faller den offer för rosten på nolltid. Mekaniskt fungerar den dock helt ok.

Bmw 320 T -95

Gustav skrev:
Måste skaffa kombi bil och har inte lust att lägga mer än 50´, Suzuki Baleno tycks vara prisvärd men törs man slå till? Märket är ju mera välkänt i mc sammanhang och frågan är vad bilarna håller för klass?
Nån som har erfarenhet?

Köp min BMW 320 T -95, 17,000mil... :tummenupp

Tänkte sälja den för 55,000:- men köper du den snabbt så får du den för 50,000:-

//Jason

Wiseguy skrev:
Jag har en Suzuki Swift -90:a. En gammal vinterbil. Jag har aldrig sett något som rostar så snabbt som den bilen gör. Oavsett hur man sköter den (vaxar,tvättar & dyl) så faller den offer för rosten på nolltid. Mekaniskt fungerar den dock helt ok.

Hahaha, jag har en nästan rostfri 88!!! :banana , den lilla rost som finns är fram på motorhuven! :gnissla måste säga att min Swift är en fantastisk liten bil, :hihi Den blir alldrig växad, alldrig tvättad, alldrig servad :tummenupp . den är som ett duracell batteri! den bara går och går och går!! eller rullar! :lol

Och den är ju så jävla bensin snål att jag får tömma tanken en gång i veckan!! :yoparty

Rev it!!!!!

Ägde en balenokombi 98:a i 5 år.
inte ett fel,jo jag bytte stereo men det var väl knappast bilens fel :tummenupp
Ge den lite service ibland så är det en perfekt arbetshäst :)

Min gamla mor hadde en Swift för några år sedan!
Gick rätt ok för att vara en så liten bil och det var bara att gasa ...
Aldrig några problem!

Kändes som en plåtburk men funkade!

Ska du investera i en prisvärd familjekombi så kolla upp Scorpio 93- med fyra i.

Nu har jag rätt taskigt trovärdighet i de här sammanhanget så fråga någon annan men kolla upp det iaf. Scorpio har skitdåligt rykte från sina äldre modeller vilket drar ner priset på de sista årsmodellerna som faktiskt är riktigt bra.

Chrille skrev:
Ska du investera i en prisvärd familjekombi så kolla upp Scorpio 93- med fyra i.

Nu har jag rätt taskigt trovärdighet i de här sammanhanget så fråga någon annan men kolla upp det iaf. Scorpio har skitdåligt rykte från sina äldre modeller vilket drar ner priset på de sista årsmodellerna som faktiskt är riktigt bra.
Absolut, och njut av knacket som är i stil med en diesel, oljeröken som funkar som kamouflage, den oerhört vackra karossen och den brunfläckiga strukturlackeringen. Inredning i koreansk plast från -75. Kanonköp!

Ärendet är löst, det blev ingen kombi och budget spräcktes. Lika glad är jag för det som kommer åka Toyota Avensis -98 i sommar!

Chrille skrev:

Det var inte de som är så förbannat fula så kråkorna flyr?

Antar att de är billiga att köpa eftersom de var förbannat svåra att sälja när det begav sig.

Man vet inte om den är fulast fram eller bak.

Silwer skrev:
Det var inte de som är så förbannat fula så kråkorna flyr?

Antar att de är billiga att köpa eftersom de var förbannat svåra att sälja när det begav sig.

Man vet inte om den är fulast fram eller bak.

Nja, 93-94 var mellanmodelller med de äldre kombilinjerna och de nyare motorerna. Funkar skitbra och är en riktigt snygg kombi......tycker jag. Sen blev det värre.

Suzuki bilar ligger snäppet under koreanska bilar i kvalitets- & prisklass.
Som någon skrev, köp den och vårda den och ha den till den ska skrotas.
Då får du mycket valuta för pengarna, men det är ingen bil man köper och har bara ett tag. Då gör man en brakförlust!!!!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back