Vågar man köpa på detta sätt från tyskland?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Hejsan

Jag har hittat en tysk firma som säljer slip-on till jävligt bra priser. Han annonserar ut alla sina slip-ons på ebay.de och så får man buda på dem. Jag har försökt köpa slip-on till min hoj men det är alltid någon som budar över mig när det är typ 5 sekunder kvar. Jag ringde firman i tyskland och frågade om man bara kan köpa av dem genom ebay.de eller om man inte kan köpa av dem direkt. Jodå, det var inga problem att köpa direkt från dem. Han mailade mig deras bankinfo och så är tanken att jag ska sätta in pengar för slip-on + frakt och så får insättningen är klar så skickar han dem till mig.
Vågar man göra på det här sättet eller är det stor chans att man blir blåst?Typ att han bara tar emot pengarna och sen inte skickar något?
Här är adressen till hans hemsida http://www.motorparts-lohne.de/

På ebay.de har han sålt saker till ca 6300 personer och har 99,6% nöjda kunder så det känns ju bra.'

Edit: här är även en länk till just de slip-on jag ska köpa
http://cgi.ebay.de/AUSPUFF-BOS-ALU-...ryZ49775QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Är det en firma som hängt med ett tag så är det lugnt.

Privatpersoner är en annan sak.

Den som vågar vinner :tummenupp ....
men hur bra är "jävligt bra priser" ?

lägger till att jag syftar på priset som du får när du köper direkt av han....

Last edited:
Om du inte går genom ebay så har du givetvis inget betalningsskydd genom dom.
Klart bättre är då att be säljaren att lägga upp en annons med en buy-it-now-funktion.

Du kan ju även välja att "lita" på säljaren och sen hoppas på att han är ärlig. :gnissla

Använd paypal så visas inte dina uppgifter för säljaren. :tummenupp

Säljaren har 6 310 omdömen varav 99.2% positiva...:rolleyes: .

Jag tror lugnt Du kan lita på att det går rätt till. Använd PayPal om Du redan har ett - annars är nog Visa inget problem med en säljare som är så pass stor.

Lycka till:tummenupp

Skulle inte använda paypal, jag gjorde det men efter jag kollade runt på lite sidor insåg jag att de i princip får mer makt över mina pengar än mig själv så klippte jag kortet och beställde ett nytt, enda sättet att bli av med dem.
Många som haft dåliga erfarenheter men säkert fler som haft bra !

Som sagt, har han så pass många bra omdömen så är det mes största sanollikhet inga problem att handla direkt från honom på det sättet som du säger.
Att betala via internet banken är helt lugnt.
Har själv gjort och gör detta kontinuerligt!

//Niklas

Den som vågar vinner :tummenupp ....
men hur bra är "jävligt bra priser" ?

lägger till att jag syftar på priset som du får när du köper direkt av han....

Han tar 4300kr för bos-slipon inkl. frakt. då är det alltså två slip-on för det är ju två ljuddämpare på min ktm 950.

Jag betalade i förskott när jag köpte mitt slipon från en amerikans firma. Var inga problem alls och efter ca 5 arbetsdagar var mitt slipon vid dörren för halva priset :) Jag hade en ganska livlig mailtrafik med firman innan för att försäkra mig om att allt var som det ska men det gick kanon så jag tycker du skall köra på :)

Du kan lugnt handla där. Det är en seriös firma och han har betydligt mer att förlora på att hantera kunder dåligt än vad du har. Jag har handlat online i tio år från Nordamerika och kontinenten utan några problem. Är det ett seriöst företag med bra track record kan man vara lugn. Största problemet är tullen som vill sno en massa pengar vid beställningar utanför EU.

Nu har jag gjort en pengaöverföring till han. Jag återkommer med rapport när och om det dyker upp några slip-on.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026