Vågar man berätta sånt här?

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
okej kanske bör dra mej tillbaks efter jag berättat de här... men efter vart mycket inspirerad av motard gossarna så ville jag inte va sämre själv och tog ut crossen för att ha lite skoj på lite mindre avlägsna platser...
jag kör ut en liten bit påvägen påväg till en parkerings plats... kör ganska lugnt och har en vit rostig liten nissan framför mej, jag ligger ungefär 20 meter bakom... då han stannar i en korsning där du kan svänga höger/vänster... jaha ska han bara stå där tänker jag och e påväg att köra om... då när jag tar mej över på andra sidan vägen bestämmer han sej för att svänga vänster... mitt ut framför mej... resten kan ni räkna ut själv... men ont har jag o förtjänar det... nåra stygn i hakan... benen gör obeskrivligt ont och e svulna, handen värker osvosv... hojjen klara sej bra...
mannen visar sej vara mer elelr mindre alkohol påverkad.... :huvet :( :död

om jag gör polisgrej av saken kommer jag säkert inte få kk förns jag e 20... de va igentligen mitt fel som körde om han och på han.... :( känns så jobbigt

Säg att du bara skulle transportera crossen till närmsta bana. Men det gäller väl bara enduro, om ens då.

Helt ärligt, säg till polisen. Rattfyllon är det värsta som finns, en fara för alla. Okej att du får vänta med körkortet tills du är tjugo, men ger du dig ut med en cross som är obesiktigad och inte heller hör hemma på allmän väg så är det kanske bäst att du väntar tills du är tjugo. Se det från den ljusa sidan, i stället för att hålla på att mellankort, så får du tungt kort direckt!
Ta absolut inte illa upp, då detta bara är min åsikt och jag hade gjort såhär i det här fallet.
just my two cents...

Magoozi skrev:
Säg att du bara skulle transportera crossen till närmsta bana. Men det gäller väl bara enduro, om ens då.

Helt ärligt, säg till polisen. Rattfyllon är det värsta som finns, en fara för alla. Okej att du får vänta med körkortet tills du är tjugo, men ger du dig ut med en cross som är obesiktigad och inte heller hör hemma på allmän väg så är det kanske bäst att du väntar tills du är tjugo. Se det från den ljusa sidan, i stället för att hålla på att mellankort, så får du tungt kort direckt!
Ta absolut inte illa upp, då detta bara är min åsikt och jag hade gjort såhär i det här fallet.
just my two cents...
jäjä vi får se hur de blir... han slutar inte köra rattfull för att han inte har kk... riddarna runt de runda bordet kallas han o hans polare som polisen satt dit några gånger för rattfylla... man ser dom dagligen åka hem då dom knappt kan stå på benen fram till bilen.. men poliser är det ont om där man behöver dom...

Stackare! Men kör extra försiktigt när du kör crossen på gatan... Ta det lugnt som satan! Tänk om det vore värre, ännu värre... Det hade inte blivit kul för din del... :(

Men hoppas du åtminstone smiskade skiten ur honom/ henne! :fatta! :fatta!

Tänk om det är ett barn han/hon kör på nästa gång......... :mad:

Du kan ju åtminstonde tipsa polisen anonymt att personen kört rattfull så att de kan kolla upp personen lite extra.

Farmer skrev:
om jag gör polisgrej av saken kommer jag säkert inte få kk förns jag e 20... de va igentligen mitt fel som körde om han och på han.... :( känns så jobbigt

Du har ju inte gjort ngt fel, man får köra om fordon som sakll svänga vänster (sen hur smart det är att göra det är en annan femma), dessutom verkar ju denna pajsare inte ens blinkat och han var onykter.

tipsat polisen anonymt om dessa gubbar gör folk dagligen, men polisen har inte resurser här i österåker till att åka ut särskillt ofta hit och plocka upp gubbarna...
och spöat skiten ur han skulle jag gjort om jag var två huven längre och kunde stå på benen ordentligt..
morsan har lugnat ner sej o de kommer väll ordna sej på ett bra sätt.... jag har fortfarande on i låren och knäna... hakan känns inte men ser ut...
jag körde ju hojjen hem sen efter... jag kände inga konstigheter förutom att gaffeln vridit sej i kronan vilket är vanligt... det syns inga skador på motorn utifrån men jag undrar om ventiler och sånt kan ta skada av en smäll eller om ngt annat kan hända..?

Tror nog att polisen kan se regält mellan fingrarna om de får sätta dit en rattfull på bar gärning! Det är naturligt vis upp till varochen men jag hadde nog ringt snuten och hållt kvar honom tills de kom (envarsgripande) samt delat ut några njurslag...

Men du hade stuckit därifrån utan att någon "sett" något?! Kunde du bara inte ha cyklat? Eller lånat nån moppe av nån unge?

hank skrev:
Tror nog att polisen kan se regält mellan fingrarna om de får sätta dit en rattfull på bar gärning! Det är naturligt vis upp till varochen men jag hadde nog ringt snuten och hållt kvar honom tills de kom (envarsgripande) samt delat ut några njurslag...

Håller med dig till fullo.
Har själv anmält en granne för fyllkörning, det hände inte mycket.

Verkar svårt för lagensmakt att få stopp på fyllona då dom måste ta dom på bar gärning eller omedelbart efter.

norrlansguld skrev:
Håller med dig till fullo.
Har själv anmält en granne för fyllkörning, det hände inte mycket.

Verkar svårt för lagensmakt att få stopp på fyllona då dom måste ta dom på bar gärning eller omedelbart efter.
ja de är väll så... dom måste nog ta dom direkt... jag vet inte om jag på ngt sätt skulle kunna bevisa att han vart påverkad heller...

FreddaAbborre skrev:
Men du hade stuckit därifrån utan att någon "sett" något?! Kunde du bara inte ha cyklat? Eller lånat nån moppe av nån unge?

flera såg... men jag var så chokad så de kom inte mkt ur min mun mer än att jag inte ville blanda in någon annan och att jag kunde ta mej hem på egen hand...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT