Våga köra kraschad hoj?

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hej
Jag levde i villfarelsen att alla som åkte RR hade perfekta hojjar, dvs inga skador alls på vitala delar. Men jag tror jag har haft fel.

Slagmärken och mindre repor på ram, gaffel och sving verkar inte vara några problem att åka med eller?

Anledningen till att jag frågar är att jag är sugen på att köpa en klotad cykel och göra iordning den (R1a). Men var lite rädd att en klotad cykel alltid blivit lite svagare även om det inte direkt syns.

Berätta lite om hur ni gör så skulle jag bli glad :)

Behöver inga exakta beskrivningar utan mellan tummen och pekfingret vad ni kollar och hur när ni klotat och ska göra iordning cykeln till nästa race.

Tacksam för svar

/Jocke

Repor skiter man i, är något böjt bytar man det om det är bärande detaljer som ram eller gaffel, sving. Bakram kör man med om den inte är av, lite sned där gör inget.

Jag instämmer fullt med Nr:18.
Hallåå du om kör sporthoj så har du missat hela grundideen !!?!!?!?
Gasa tills det rasar föfan :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :näsblod !

Last edited:
R1 wannabe skrev:
Hej
Jag levde i villfarelsen att alla som åkte RR hade perfekta hojjar, dvs inga skador alls på vitala delar. Men jag tror jag har haft fel.

Slagmärken och mindre repor på ram, gaffel och sving verkar inte vara några problem att åka med eller?

Anledningen till att jag frågar är att jag är sugen på att köpa en klotad cykel och göra iordning den (R1a). Men var lite rädd att en klotad cykel alltid blivit lite svagare även om det inte direkt syns.

Behöver inga exakta beskrivningar utan mellan tummen och pekfingret vad ni kollar och hur när ni klotat och ska göra iordning cykeln till nästa race.

Tacksam för svar

/Jocke
:rofl

så länge inte nått är allt för krökt så brukar det gå att köra med. Min rejsretta jag hade innan var repad på samtliga ställen som gick att få repor på samt hade bulor i ramen som kommit till genom att styret först slagit av styrstoppet och sedan fortsatt in i ramen. Var inga probs att köra med den.

mitt måtto var: Jú skabbigare den är innan man kraschar ju mindre ledsen blir man när man kraschat.

R1 wannabe skrev:
Hej

Tacksam för svar

/Jocke

R1 wannabe skrev:
Hej

Tacksam för svar

/Jocke

Allt beror på hur mycket "bling" du vill ha ju mera bling ju mera får du betala, kan du leva med lite repor, skrapmärken etc etc, så påverkar det inte ett skit på gången, men däremot priset blir bättre..

Såg för övrigt en cbr 900 00:a på blocket igår i Västmanland för 30 000 kr!!!(normalpris ca 60 000 f´ör sådanna)!! MEN inte så mycket bling där, skrapskador på ena sidan, annonsen fanns bara inne några timmar..så nog kan du också köpa skrapat!!

sporTlovEr skrev:
Såg för övrigt en cbr 900 00:a på blocket igår i Västmanland för 30 000 kr!!!(normalpris ca 60 000 f´ör sådanna)!! MEN inte så mycket bling där, skrapskador på ena sidan, annonsen fanns bara inne några timmar..så nog kan du också köpa skrapat!!

fejkannons, han fyllde trettio och hade roliga polare...................

Manne skrev:
fejkannons, han fyllde trettio och hade roliga polare...................

Jaha..var för bra för vara sant då, taskiga polare, han måste varit sönderringd....och sen inte kunna ta bort annonsen själv heller...Nåja de kom väl sig till sans sen..

Bra sätt annars att få fylla på sin mobil när folk ringer en, man får prata långsamt o förklara mycket om hojen, det kommer ju att ringa mycket i 2 månader :hihi

tror det är vettigt att köpa skrapat, skiten ska ändå i backen förr eller senare

Chii skrev:
tror det är vettigt att köpa skrapat, skiten ska ändå i backen förr eller senare
Det har du nog rätt i, ska ha den för att "leka" med.

Sportlover skrev:
Såg för övrigt en cbr 900 00:a på blocket igår i Västmanland för 30 000 kr!!!
Skämtannons!!!!
Jag hittade en R1a som inte var alltför trasig för 32' på blocket igår och han var seriös. Dock är den väl snart uppköpt innan jag har fått tebax mina pengar på skatten.

Nåja det kommer nog fler chanser i höst

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back