marten_larsson
Mårten
Har en GSX-R 750 -91 som i slutet på förra säsongen började bete sig lite otrevligt. När man gasade på första växeln så började den "hicka" som om växeln hoppar i och ur väldigt snabbt. Jag fortsatte köra med den tills säsongen tog slut och då hade den börjat hinna göra det här på både andra tredje och ibland även fjärde växeln (krävs mer gaspådrag för högre växlarna). Min brorsa sa att det förmodligen är "skedarana" som styr vilken växel som ligger i som blivit sneda och att dreven kanske var slitna där de greppar i. Låter det hela rimligt? Vet att det finns en del gsx-r-rävar här så tänkte man kunde bolla frågan till er också.
En annan lite enklare fråga, skruven som håller fast kopplingnavet, är den vänster- eller högergängad? Har inte lust att ha sönder den igen bara för att jag skruvar på fel håll, kommer inte ihåg från föra gången

En annan lite enklare fråga, skruven som håller fast kopplingnavet, är den vänster- eller högergängad? Har inte lust att ha sönder den igen bara för att jag skruvar på fel håll, kommer inte ihåg från föra gången