Treans växel på drivaxeln har tappat lite tänder på motstående axel är drevet fullt av tänder men har tydliga skador. (motorn är från en TT600R-98 *5CH-002784*)
Jag skulle dock uppskatta lite tips...
1)På axel från kopplingen "huvudaxeln" är drevet för ettan en del av axel och sittter "överst" och längst ner på andra sidan sitter tvåans växel. Men tvåans drev sitter "fast" på axel. Borde inte drevet bara glida av utan att använda mer än tyngdlagen? Drevet som som inte trillar av heter "12" i boken.
2) Vart köper jag bäst/billigast nya kugghjul, låsbrickor för vev/balans-axel och packningar för att stoppa ihop allt igen?
(packningar verkar vara förmånligt på wemoto)
Så här ser den trasiga trean ut, "7" i verkstadshandboken.
Axel med drevet som inte trillar av, "12".
Skissen i verkstadshandboken.
Det enda jag har hunnit prova är att dra med fingrarna, sen vaknade dottern. Funkar kyla/värme knepet kanske?
Tacksam för tips.
Jag skulle dock uppskatta lite tips...
1)På axel från kopplingen "huvudaxeln" är drevet för ettan en del av axel och sittter "överst" och längst ner på andra sidan sitter tvåans växel. Men tvåans drev sitter "fast" på axel. Borde inte drevet bara glida av utan att använda mer än tyngdlagen? Drevet som som inte trillar av heter "12" i boken.
2) Vart köper jag bäst/billigast nya kugghjul, låsbrickor för vev/balans-axel och packningar för att stoppa ihop allt igen?
(packningar verkar vara förmånligt på wemoto)
Så här ser den trasiga trean ut, "7" i verkstadshandboken.
Axel med drevet som inte trillar av, "12".
Skissen i verkstadshandboken.
Det enda jag har hunnit prova är att dra med fingrarna, sen vaknade dottern. Funkar kyla/värme knepet kanske?
Tacksam för tips.