Långa farbron
Yster tokfrans
KTM Duke -02
Körde en sväng förra helgen och kopplingen verkade sluta ta,stannade och kollade över det hela och allt verkade ok,körde 150 m till och bakhjulet låste sig.
Utgick ifrån att lagret bakom kopplingskorget sagt upp sig och kilat vidare till kullagerhimmlen med tanke på att det är en -02
Kom hem och rev ner kopplingskorgen på den och allt var i sin ordning,inga trasiga eller glappande lager allt såg ut som nytt.
Har kollat utgånde axel,där ser allt bra ut,bakhjulet rullar fritt och fint när man tagit bort kedjan,det funkar att växla utan problem ,men den tyck inte frikoppla ordentligt och den rullar även trögt i neutralen.
"Motorn" i sig går och startar i övrigt utan problem.
Vad kan ha hänt ?
Ett lager i lådan ?
Shims i lådan ?
Är det dax att röja köksbordet och klyva motorn ?
Alla förslag och tips mottages tacksamt.
Körde en sväng förra helgen och kopplingen verkade sluta ta,stannade och kollade över det hela och allt verkade ok,körde 150 m till och bakhjulet låste sig.
Utgick ifrån att lagret bakom kopplingskorget sagt upp sig och kilat vidare till kullagerhimmlen med tanke på att det är en -02
Kom hem och rev ner kopplingskorgen på den och allt var i sin ordning,inga trasiga eller glappande lager allt såg ut som nytt.
Har kollat utgånde axel,där ser allt bra ut,bakhjulet rullar fritt och fint när man tagit bort kedjan,det funkar att växla utan problem ,men den tyck inte frikoppla ordentligt och den rullar även trögt i neutralen.
"Motorn" i sig går och startar i övrigt utan problem.
Vad kan ha hänt ?
Ett lager i lådan ?
Shims i lådan ?
Är det dax att röja köksbordet och klyva motorn ?
Alla förslag och tips mottages tacksamt.
Last edited: