Växellådsmontering KTM 525(6vxl)

crossman

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Hoj
HONDA CR 500R -96
Hallå. Jag har en fundering angående hur skiftgafflarna skall sitta i växelklockan(står inte i min mekbok). Kan dom bara sitta på ett sätt? Jag har iallafall bara lyckats montera dom på ett sätt. Varje växelgaffel sitter så att säga i änden av det spår som dom sitter i. Dvs att växelklockan bara går att vrida åt ett håll annars tar det som sagt stopp.

Tacksam för svar!

växelgafflarna kan du få dit på fel sätt, på den sidan där det sitter 2st.. MEN då går inte alla växlar i så det är bara att testa om du får i alla växlar eller ej.. :tummenupp

/R

Kan man testa det utan att skruva ihop blockhalvorna?

Japp det kan du, enklast å säkrast är att lägga ihop blockhalvorna å dra åt med 3 skruvar runt lådan bara.. Sen kan du ju sätta i växel pinnen och på med växelspaken och provväxla hela lådan så vet du att alla växlar går i, kan ju vara skönt att göra det innan du skruvar ihop hela motorn och sen testa och kanske då märka att nån växel inte går i.. :tummenupp

/R

Japp det kan du, enklast å säkrast är att lägga ihop blockhalvorna å dra åt med 3 skruvar runt lådan bara.. Sen kan du ju sätta i växel pinnen och på med växelspaken och provväxla hela lådan så vet du att alla växlar går i, kan ju vara skönt att göra det innan du skruvar ihop hela motorn och sen testa och kanske då märka att nån växel inte går i.. :tummenupp

/R

Ok, skall prova det! :tummenupp

Back