Växellåda RF900

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Jag misstänker att jag måste fixa lådan på min rf, då 2:an hoppar ur tillfälligt vid gaspådrag. Det jag undrar är vad som brukar vara trasigt, och om jag behöver en massa specialverktyg för att fixa det. Jag är själv bilmekaniker, så jag är inte direkt rädd för att riva isär lådan. Men har man inte rätt verktyg så blir ju allting svårt. Kanske någon som kan hjälpa till för en slant??

Grejen är ju den att alla växellådor inte ser likadana ut. Att renovera en R1 låda är ju inte likadant som att renovera en suzuki låda. Jag behöver hjälp av någon som rivit suzuki lådor. GSX1100 har säkert samma låda.

Du behöver inga specialvertyg för att ta bort undre motorhalvan för att komma åt växellådan. Det är tvåan/femmans utgående drevpar som är slitna. Nya drev kostar ca 1200 styck. Du behöver ett av varje, dvs två totalt.

Hell_Man skrev:
Jag misstänker att jag måste fixa lådan på min rf, då 2:an hoppar ur tillfälligt vid gaspådrag. Det jag undrar är vad som brukar vara trasigt, och om jag behöver en massa specialverktyg för att fixa det. Jag är själv bilmekaniker, så jag är inte direkt rädd för att riva isär lådan. Men har man inte rätt verktyg så blir ju allting svårt. Kanske någon som kan hjälpa till för en slant??

Har en kompis som hade exakt samma problem med sin RF men han lämnade in den o den gick "endast" på 10 000 kr... :(

Så prova själv! :yoparty

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!