Växellåda knas!

Mr.Clean

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ninja
har fått problem med växellådan nu igen! va ute å körde nyss.. i med ettan tvåan sen när trean skulle i så fick jag inte i den utan fick växla ner till 2an sen 3an... aha tänkte jag... sen fick jag i upp till 6an som vanligt.. men sen kom problemet i en korsning... skulle växla ner till ettan... kom bara till växel 3 eller 4 sen va spaken stenhård och fick inte i 1 2an eller 3ans växel :huvet helveteeee.. fick slira iväg på 4an eller 3an vet som sagt inte vilken jag hade i.. stannade till och skulle justera kopplingen.. försökte allt men inte fan går det att få i ettan tvåan eller treans växel... nån som e bra på sånt här? :Bugar

Mr.Clean skrev:
har fått problem med växellådan nu igen! va ute å körde nyss.. i med ettan tvåan sen när trean skulle i så fick jag inte i den utan fick växla ner till 2an sen 3an... aha tänkte jag... sen fick jag i upp till 6an som vanligt.. men sen kom problemet i en korsning... skulle växla ner till ettan... kom bara till växel 3 eller 4 sen va spaken stenhård och fick inte i 1 2an eller 3ans växel :huvet helveteeee.. fick slira iväg på 4an eller 3an vet som sagt inte vilken jag hade i.. stannade till och skulle justera kopplingen.. försökte allt men inte fan går det att få i ettan tvåan eller treans växel... nån som e bra på sånt här? :Bugar

den va inte bara kall då? ungefär sådär va min också för några sagar sen men det rättade till sig när den blev varm

ex oljan är kall så du kan inte frikoppla ordentligt, blir som att crossväxla då?

Mr.Clean skrev:

Plocka lös vxl,reglaget(innanför fotpinnen) och smörj upp det!!!Mitt gick trögt på ett visst ställe,å då fjädrade spaken ej tbx!!Mvh Stefan!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT